• babytjej

köttfärs till katter

sambon o jag lagade mat o tramsade oss, o han tappade en bit rå köttfärs på golvet, e det farligt o ge mina två katter den lilla biten, det var ju bara en liten bit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-17 20:53:39:
    tack för hjälpen alla. har nu gett dom det o de tyckte mycket om det. tack

• Svar på tråden köttfärs till katter
  • ludenben

nä det e inte farligt. vissa ger det till sina katter men inte jag. ger bara det som är avsett för katter men farligt är det inte.

• kissmekate

det är nog ingen fara särskilt inte om det var nötfärs

• babytjej

ok, nej, det e vanlig blandfärs... då behöver jag inte känna mig orolig för att jag gav dom det, brukar ju bara ge vanlig kattmat...

• ludenben

våra katter går å rotan bland matrester om vi glömt i slasken. den ena var till och med i soppåsen efter kyckling. inte är det vi som uppfostrat dom till det för vi tog dom som vuxna katter men de får allt bassning när de gjort så. Fast inte ens av det har de fått ont i magen.

• Månflickan

Det är inte farligare att äta en rå mus, för de brukar iaf inte jag steka åt dem

• Rigmor Mortis

absolut ingen fara. Många ger sina katter rått kött (men då svenskt, för att vara på den säkra sidan). Jag har själv tänkt köpa lite färs och prova..

• Tropicalfire

d är ingen fara jag ger de till min katt ibland de blir som lördagsgodis;P

• Majsan70

Ett litet tillägg är att man helst skall ge nötfärs som först varit frusen. Detta för att minimera risken för parasiter. I fläsk eller blandfärs är risken lite större för detta.

Våra katter får regelbundet, nötfärs, kyckling o annat rått kött. Vi försökte oxå ge råa kycklingvingar efter tips, menm det uppskattade inte våra katter då.

Svar på tråden köttfärs till katter