• Angelica86

Pris för tatuering?

Hejsan!

På fredag som kommer så ska jag och min sambo tatuera oss, är lite nervös! Haha.
    Har ju aldrig gjort det förr!

Det jag tänkte höra var bara, vad brukar vara vanliga priser när man tatuerar sig?

Nyfiken bara! ;D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-17 17:49:09:
    Och förresten, får man dricka när man är nytatuerad??

• Svar på tråden Pris för tatuering?
  • sandy sandy

beror ju helt på stad å sådär... ja har en ganska stor tatuering i svanken som är gjord i västerås. gjorde en förfrågan på en mindre tatuering här i sthlm. som skulle kosta mer än den ja har så... den ja har gick på en tusenlapp.

• Angelica86

Okej! Hur lång tid tog din tatuering då?

• sandy sandy

den tog ca. 30 minuter. den är helt i svart. en slags fjäril i tribalform kan man säga.

• blonde redhead

Min tatuerare tar 1000 kronor i timmen eller ett minimum pris på 500

Men det beror som sagt på vem tatueraren är och var man bor osv.

• vickansnickan

jaghar 5 st tatueringar i olika storlekar..jag har gjort alla på samma studio.den största jag har(en paradisfågel på vä bröst) kostade ca 800:- och tog ca 30 min att göra..den minsta jag har(en skalbagge i hö ljumske) tog 10 min knappt och kostade ca 200.
    Nu ska jag väl säga också att mina gjordes för några år sen och att priset med all säkerthet har gått upp.
    Jag tycker att ni ska vara 100 % säkra på vad för motiv ni ska ha och sen diskutera pris med tatueraren. De har ju oftast bilder man kan titta på om man är osäker på vad man vill ha. Med priser på naturligtvis.
    Finns det studio i din stad eller stad i närheten??

• Angelica86

vickansnickan: Okej Ja, det finns ju tatuerare i våran stad men vi ska åka en liten bit för att bli tatuerade av min sambos systers pojkvän. Vi vet både vad vi vill ha!

• FaRieTaLe

Har det inte blivit vanligare att de tar betalt per timme?

• vickansnickan

då tycker jag att ni ska prata pris med han som ska tatuera er..å han är ju "nästan" släkt så man tycker ju att ni ska få det lite billigare*ler*
    Det är ju som sagt så olika vad de vill ha betalt..några tog för timme och andra för storlek på motiv.
    får man fråga vad ni ska göra för något*nyfiken*

• Angelica86

vickansnickan: Ja, man hoppas ju på lite rabatt Haha.
    Han tar iaf betalt per timme vet jag, vi ska ringa honom på måndag och höra lite om priset
    Ja, min sambo ska göra en text som betyder mkt för honom och jag ska ha en liten skadad katt som ändå ser glad ut, han har bandage för ena ögat och på svansen och tre stjärnor ovanför huvudet.. Har velat ha den i flera, flera år oh den känns fortfarande rätt till tusen så den tror jag knappast jag kommer bli missnöjd med!

• vickansnickan

hoppas ni båda blir nöjda..hör gärna av dig när det är klart..lite nyfiken på att se hur det blev..kram

• Angelica86

vickansnickan: Ja, det ska jag absolut göra! Är du nöjd med dina? Kraaaam!

• vickansnickan

jag är jättenöjd med mina..ångrar inte en enda..De är välplanerade..alla är ngn form av djur och de flesta går i lila..min favvofärg*L*
    det värsta är att har man väl gjort en så är det svårt att sluta..
    Har en ligger hemma som jag är lite sugen på..en som jag har ritat själv..skulle kosta ca 2000.- att göra.

• Angelica86

Okej, det låter bra! Ja, så säger min vän också, har man en gång börjat så är det svårt att sluta! Haha.
    Jaha, vad kul Va är det för någon du har ritat? Är det också någon form av djur??

• vickansnickan

den jag har gjort själv är en fjäril med tribaler bakom å runt om(svårt att förklara) fjärilen i lila då å resten i svart..det var meningen att jag skulle göra den 2005 men blev sjuk den dan och sen har det inte blivit av. Hade tänkt ha det i svanken. hmm..kanske skulle ringa min tatuerare*ler*

• Angelica86

vickansnickan: Haha, nu blev du allt bra sugen hör jag!!

• vickansnickan

jo jag blev allt det...svårt att stå emot när andra gaddar sig..men just nu har jag inte pengar till det tyvärr..har varit sjukskriven pga X så ekonomin är lite på svaj just nu.¨å sambon betalar INTE såna saker*S*

Svar på tråden Pris för tatuering?