• innana

Amma i baddräkt/bikini

Hallååå.

Nu närmar sig babysimoch snart därefter en utlandsresa. Kort sagt- jag behöver en baddräkt/bikini att kunna amma i! Det behöver inte vara nån specialsupervariant men det ska vara hyfsat enkelt.

Var hittar ni såna? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Amma i baddräkt/bikini
  • Tonx

Jag använde en trekantsbikini, superenkelt att bara dra kupan åt sidan och amma!

Nova 051008 Bebis BF 071021
  • innana

En med "snören"?

Jag har rätt så stora bröst för tillfället (D-E-kupa, C i vanliga fall) så jag kanske behöver lite mer stöd än så?

• tvåan i april

Såg att babyland hade både bikini och bad dräckt i ammningsvariant...tänkte satsa på en sån i sommar!

• malla7

En vanlig baddräkt går ju att amma i...bara att dra av ena axelbandet. Om man vill ha lite insynsskydd kan man slänga över handduken.

• Mamma Till Leon

Jag använder mig av en vanlig bikini.
    Är ju bara till att dra ner!

Min fina lilla Leon
  • Siri2006

Jag köpte en vanlig bikini på KappAhl. Sedan drog jag bara ner axelbandet lite från axeln för "easier axxess" så att säga.

• innana

Fast det är ju det där med stödet.
    Mina vanliga bikinis är för små i kupan, och för "klena". Behöver nog en stadigare, men jag hittar bara "tantmodeller" som jag inte gillar...vad har ni på er som har större byst även i vanliga fall?

(undviker gärna att köpa en amningsbaddräkt för 600kr, nöjer mig gärna med en vanlig bra )

• Siri2006

Jag har stor byst ganska (75DD när jag ammade)och köpte en vanlig bikini med bygel på KappAhl.

Svar på tråden Amma i baddräkt/bikini