Var på min systerdotters kalas idag. Vi var 13 vuxna och 5 barn. Syrran bjöd på "varm smörgåstårta", vilket var helt kanongott. Jag kan verkligen rek. detta!! Dessutom enkelt att göra och man kan förbereda dagen innan också om man vill. Både vuxna och barn tog om flera gånger. (även min yngsta dotter på 3 år, vilket är ett mycket bra betyg..)
Sen bjöd hon på marängswiss ( hur stavas det egentligen?) Alltså ett lass av glass, maränger, strössel och chokladsås till barnen. Glass och hallon till vuxna till kaffet. Räcker gott tycker jag..
Vill du ha receptet så hör av dig igen, så fixar jag fram det från syrran. ( kan på ett ungefär iaf)
Men hon gjorde två olika sorters fyllningar.
En där man steker upp köttfärs med tacokrydda i, när det kallnat blandar hon i creme freiche till en röra.
Den andra röran steker hon champinjoner (gärna färska), bacon, purjolök. När detta kallnat blandar hon ut det med creme freiche.
Sen har hon polarbröd ( blir som en rund tårta med tre våningar) Lägger röran däremellan. Överst lägger hon röra och skivna tomater och sedan riven ost. In i ugnen tills det blir genomvarmt och osten smält. Låter kanske lite flummigt men det är riktigt gott, lätt/snabbt att göra och är dessutom billigt.
Satsa på detta om du ska bjuda på mat.
Lycka till