Gifta sig direkt utan förlovning, ovanligt??
Jag och min man "hoppade över" förlovningen och gifte oss direkt...
Har börjat förstå att det är ovanligt
Jag och min man "hoppade över" förlovningen och gifte oss direkt...
Har börjat förstå att det är ovanligt
Det gjorde vi också så helt ensamma är ni inte...
Är det ovanligt?
Ja, kanske...men vi gjorde oxå så.
Jag hade en kompis som gjorde så. Kan själv tänka mig det. Förlovning ( eller trolovning ) är en gammal sed från början. I dagens moderna samhälle har man valfriheten att göra hur man vill.
Vi med!
Hemligt dessutom
Men nu önskar jag mig en andra ring...
Hihi
ja det ändå jag kan vilja ha är en matchande ring
Inget måste att förlova sig innan giftemål om man ej vill.Vi gifte oss bara
Gjorde vi oxå ingen förlovning innan
Gjorde vi också , men köpte till en slät ring samtidigt som vigselringen då jag tyckte det skulle se lite tomt ut annars.
skippade oxå förlovningen....hoppade direkt på bröllopet.
Jag tycker man ska förlova sig med och sen gifta sig Då har man ju två ringar jag förlova mig 2/12 Och ska gifta mig 24/3
baby87 - lustigt hur dte ses.
Men de flesta tycker ju att dte är så...är nog vanligast så oxå.
Men lustugt hur kulturen kan ställa till de tibland.
FÖr när min man kom hit i början så började jag lägg ,ärke till att han tittade frågade på tjejers händer. Så efter nån dag..."varför har alla två ringar på vänsterhanden?"
Vissade sig tydligen att i egypten(säkert fler länder oxå) så när ens man/fru dör, så får man dens ring att trä på fingret....ett tecken på att man är änka/änklig.
Glömde skriva att vi skippa ringarna helt inga smycken alls, men mor min gav mig mormors förlovninga ring som ligger i lådan o dammar.
Men det spelar ju ingen roll
Känner flera som hoppat över förlovningen. Själv är jag förlovad men hade nästan lika gärna kunnat gifta mig direkt.
vi förlovade oss heller inte, gifte oss direkt