• SweetStarAngel

Gifta sig direkt utan förlovning, ovanligt??

Jag och min man "hoppade över" förlovningen och gifte oss direkt...
    Har börjat förstå att det är ovanligt

• Svar på tråden Gifta sig direkt utan förlovning, ovanligt??
  • Elfan

Det gjorde vi också så helt ensamma är ni inte...

• Lola Jämtland

Är det ovanligt?
    Ja, kanske...men vi gjorde oxå så.

//2007-here I come!
  • Ronille M

Jag hade en kompis som gjorde så. Kan själv tänka mig det. Förlovning ( eller trolovning ) är en gammal sed från början. I dagens moderna samhälle har man valfriheten att göra hur man vill.

• Cia o krabaten

Vi med!
    Hemligt dessutom
    Men nu önskar jag mig en andra ring...

• SweetStarAngel

Hihi
    ja det ändå jag kan vilja ha är en matchande ring

• Tigerunge

Gjorde vi också , men köpte till en slät ring samtidigt som vigselringen då jag tyckte det skulle se lite tomt ut annars.

• MissLilo

skippade oxå förlovningen....hoppade direkt på bröllopet.

• baby87

Jag tycker man ska förlova sig med och sen gifta sig Då har man ju två ringar jag förlova mig 2/12 Och ska gifta mig 24/3Glad

(¯`v´¯) Bröllop 24 mars BIM 24 feb (¯`v´¯) Hoppas Det Blir STORT TYDLIGT + Snart
  • MissLilo

baby87 - lustigt hur dte ses.
    Men de flesta tycker ju att dte är så...är nog vanligast så oxå.

Men lustugt hur kulturen kan ställa till de tibland.
    FÖr när min man kom hit i början så började jag lägg ,ärke till att han tittade frågade på tjejers händer. Så efter nån dag..."varför har alla två ringar på vänsterhanden?"
    Vissade sig tydligen att i egypten(säkert fler länder oxå) så när ens man/fru dör, så får man dens ring att trä på fingret....ett tecken på att man är änka/änklig.

• Lola Jämtland
    baby87 skrev 2007-02-18 15:22:27 följande:
    Jag tycker man ska förlova sig med och sen gifta sig Då har man ju två ringar jag förlova mig 2/12 Och ska gifta mig 24/3(¯`v´¯) Bröllop 24 mars BIM 24 feb (¯`v´¯) Hoppas Det Blir STORT TYDLIGT + Snart
    Jag har redan varit förlovad 2 ggr o det fick räcka för min del.
    2 ringar eller en...vad spelar det för roll?
    //2007-here I come!
  • sötisnos

Glömde skriva att vi skippa ringarna helt inga smycken alls, men mor min gav mig mormors förlovninga ring som ligger i lådan o dammar.

• SweetStarAngel

Men det spelar ju ingen roll

baby87 skrev 2007-02-18 15:22:27 följande:
    Jag tycker man ska förlova sig med och sen gifta sig Då har man ju två ringar jag förlova mig 2/12 Och ska gifta mig 24/3(¯`v´¯) Bröllop 24 mars BIM 24 feb (¯`v´¯) Hoppas Det Blir STORT TYDLIGT + Snart
    Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • Mint

Känner flera som hoppat över förlovningen. Själv är jag förlovad men hade nästan lika gärna kunnat gifta mig direkt.

• saraseal

vi förlovade oss heller inte,  gifte oss direkt

Mvh Sälen =)
Svar på tråden Gifta sig direkt utan förlovning, ovanligt??