Litteraturvetenskap ingår ju i olika program, annars måste man forska för att få en "titel" efter att enbart ha läst det.
Förmodar att du gillar att läsa böcker?
Vad är dte exakt som känns fel med utbildningen? Bibliotekarie blir ju allt mer informationsinriktat, men de flesta bibliotekarier är ju bokälskare - och många av oss som går dit
"Nacdelen" är väl då kanske att du kommer få jobba en del med informationssökning också....men jag tänker mig att det kan vara ett väldigt roligt jobb ändå, i slutändan. Att få rekommendera folk böcker och så.
Nåja. Att sälja böcker skulle väl dock passa dig också. Har för mig att jag läst att många som jobbar i bokhandel pluggat sådant som berör litteratur på ett eller annat sätt. Likaså på antikvariat. Det handlar ju inte bara om att kränga pocketdeckare
Annars är förlagsverksamhet ngt som apssar den som läst litteraturvetenskap. MEN det är ju "smalt" och säkert dösvårt att få anställning och rätt taskig lön. Fast så är det ju för de flesta som läser på högskola idag, om man inte läser naturvetenskap alltså.
Tycker du ska vända dig till syon på din högskola, de vet mer. Och så skickar jag en peppkram så du vågar söka dig till en bokhandel, du skulle säkert passa även där, även om det kommer röra sig mycket om inköp och ta betalt och så. Lycka till!