• Marie30

Diarré i flera veckor

Min 15-månaders fick magsjuka för en månad sedan och har sedan dess diarré mest hela tiden. Bra i några dagar, sedan är det tillbaka och så håller han på. Har talat med sjukvårdsrådgivningen ett antal gånger och även varit hos läkaren (som inte tog några prover utan menade att det är normalt efter magsjuka). Vi ger sk skonkost (lättsmält mat, ingen mjölk) och han äter och dricker med stor aptit, har ingen feber utan är hur pigg som helst. Nån mer som har det så här eller haft nåt liknande och vet hur länge det ska hålla på?

• Svar på tråden Diarré i flera veckor
  • sofialisa

morotspure och vätskeersättning med rismjöl från apoteket .. det funkade på mina dotter som hade diarré i 2 veckor

• Marie30

Har gett både morotspuré och vätskeersättning och rivet äpple... Fler?

• Saltlakrits

Mina barn har haft långvarig diarre efter magsjuka. Speciellt dottern.
    På bvc har de sagt att de får tillfällig laktosintolerans (inte alla då)
    Men jag har gjort som du, uteslutit mjölk och gett stoppande mat, men oftast har det inte hjälpt så bra.
    Jag har mest fått vänta ut det. Men nu har mina barn inte haft diarre som är tunt som vatten utan det är bara "löst".
    Om det är riktigt vattniga diarreer och om det är många gånger per dag tycker jag du ska ringa igen...

Mamma till tre underbara barn!
  • bongen80

blåbär brukar jag peta i både mig o barnen när magen är i ordning.

• Marie30

Blåbär har han fått och Proviva som ska vara bra för magen...

Saltlakrits: Diarrén är alltifrån vatten till löst, gele-aktigt smet. (så härligt att prata bajs, känner mig som en riktig småbarnsförälder!)Hur länge har det tagit för din dotter att bli bra?

• sofialisa

vi åkte iofs in med doris till akuten då hon hade vita och vattniga diarreér och sjukhuset ville sondmata henne...

• Marie30

Sofialisa: Oj så dramatiskt!

Vår klump har snarare lagt på sig i vikt under den här tiden - äter ännu mer än vanligt - och är absolut inte uttorkad. Inte enligt oss och inte heller enligt läkaren i måndags. Han är ju pigg som en lärka så jag kan inte säga att jag är orolig, bara lite bekymrad.

• sofialisa

marie30: doris var iofs väldig matt och vägrade både vatten & mat så vi vart hänvisade till akuten .. men det blev juh bra ..tillsist

• Saltlakrits
    Marie30:
    Hon hade diarre från och till i tre månader.. Det var så segt, jag trodde aldrig hon skulle bi bra.
    Om han går upp i vikt och äter och dricker bra, är pigg och glad tror jag bara det är att vänta, tyvärr.
    Vi hade kontakt med bvc och ringde en gång i veckan och talade om hur det gick. Lämnade även u-prov för att kolla så hon inte var uttorkad (det var sist hon var magsjuk).
    Men om din son kissar och urinen inte är "mörk" och illaluktande så får han ju i sig bra med vätska
    Vår dotter var ganska uttorkad ett tag. Hon var så pass stor så hon behövdes inte läggas in eller så utan det räckte med att tvinga i henne vätska. Hennes urin var mörkt och grumligt, såg nästan "tjockt" ut.
    Mamma till tre underbara barn!
Svar på tråden Diarré i flera veckor