• Chaam

V40 påbörjas men inga tecken..

V40 påbörjas idag men inga tecken på att det kan vara på G.... *suck*.. Någon mer som inte haft några förvärkar eller annat som kan tyda på att det händer något???
    Min bebbe är helt fixerad men sparkar och lever som aldrig förr sista veckan..
    Ska till BM imorgon vilket känns skönt för jag har fått för mig att den lill* har "tagit sig ur" fixeringen igen... Om de nu ens kan göra det..

• Svar på tråden V40 påbörjas men inga tecken..
  • Splach

usch ja jag vet hur det kändes gick låångt över tiden, och blev tillslut igångsatt i vecka 43+2 pg av att mitt vatten gick dagen innan, men hade inte en endaste känning etc..
    Låång väntan! men sedan är ju detta med att BF ligger ju plus minus 2 veckor, så är ju inte så konstigt om man går över tiden lite.. inte många som prickar in BF direkt!

• Emil06

Jag födde på 42+0, å hade inga känningar innan!! Det suger jag vet............

• Hnosse

V 40 påbörjad i fredags lite SD några korta molvärkar och en spratlande krabat i magen som varit fixerad sen tre-fyra veckor. Ovissheten är värst!

• Chaam

Hnosse: Skulle säga att jag har en enormt sprattlande krabat i magen, känns nästan som jag har blåmärken på insidan.. Ska till BM nu om en timme.. Blir spännande o se vad hon säger...

• Hnosse

Hoppas bebben har stannat kvar i fixerat läge! Första dagen hemma idag, ska försöka få lite ordning på tillvaron, lite konstigt att inte gå till jobbet!

• revolt

BF+8 här och inga tecken alls egentligen. Ibland har jag sammandragningar men det märker jag knappt, det gör inte det minsta ont. Men min mamma sa att hon hade det likadant, och sedan plötsligt forsade vattnet mitt i natten med både 1:a och 3:e barnet. Så det kan sätta igång utan förvarning. Vi hoppas på det!

• bebisetta

v 39+1 här och inga känningar. Fixerad bebis som lever rövare men inga förvärkar, bara lite kraftigare sd. Ska inte till bm förrän 40+1 så det är en vecka kvar. När jag fick den tiden sa de att de hoppades att jag inte skulle komma , men som det känns nu hinner jag nog springa där ett par gånger till...

• Hnosse

Det är skönt att höra att vi är några stycken som inte känner så mycket... även om det kanske betyder att vi måste gå över så är man inte helt ensam.

• Chaam

Oxo första dagen hemma från jobbet idag.. känns helskumt att inte jobba.. Var hos BM i morse o den var fortfarande fixerad hon fick dock återigen ta till ul för säkerhetsskull då den ligger så väldigt djupt ner i bäckenet tydligen...
    Fick nu tid om en vecka men sa jag hoppades slippa komma... ;)

Hoppas på att det säger pang bom en natt bara...

• majakeno05

Varit sjukskriven sen i nov pga hotande förtidsbörd. Går in iv 40 på onsdag o tycker att jag får mindre o mindre sammandragningar o ingen slempropp heller.... Snopet. Har varit beredd sen v23 så man är hyfsat taggad!Däremot trycker det på neråt så det känns som att bebisen är påväg ut för varje steg. Men så har det kännts ett antal vckor nu, så man törs liksom inte hoppas på nåt.

• Anettan73
    majakeno05 skrev 2007-02-19 15:29:53 följande:
    Varit sjukskriven sen i nov pga hotande förtidsbörd. Går in iv 40 på onsdag o tycker att jag får mindre o mindre sammandragningar o ingen slempropp heller.... Snopet. Har varit beredd sen v23 så man är hyfsat taggad!Däremot trycker det på neråt så det känns som att bebisen är påväg ut för varje steg. Men så har det kännts ett antal vckor nu, så man törs liksom inte hoppas på nåt.
    Hej. Kan säga att jag e i exkt samma sits. Bf på torsdag. Väntar ett stort barn enl ul ville nästan sätta igång mig för 1 v sedan men hon ligger för högt upp. Fast nu känns det som om hon ska ploppa ut när som...
    Har med haft mycket sd sedan nov o sjukskriven. Men icke så nicke d sätter fart här inte
    (¯`°?.¸ ღ Nino-94, Zeth-03 och bf 22/2-07 ღ ¸.?°´¯)
  • smultron74

Samma här! Går in i v.40 idag och inte minsta tecken på att det är något på G... Som man längtar nu!!!

Går mycket promenader med hunden och hoppas på att det skall komma igång, men icke. Det är bara att snällt vänta! Har varit hemma med HP sedan slutet av december så nu börjar det bli riktigt drygt att "bara" gå hemma... Alla förberedelser är ju färdiga.

BF 26/2......

• Smilla 78

39+5 idag, Bf imorn. Har haft massor av känningar sen v.28 ca och ätit bricanyl men sista två veckorna har det varit lite väl lugnt.

Vi får en kille 21 februari
  • Hnosse

Var hos BM idag bebisen ligger VÄLDIGT långt ner, jag hoppas verkligen det betyder att den är på väg, om bara vattnet kunde gå så hade man ju vetat att det inte var mer än tre dagar kvar... här är det tre veckor från BF innan de sätter igång. Hur är det hos er??

TRE veckor det är en evighet!!

• revolt

Två veckor över BF sätter de igång det på NÄL i Trollhättan. Så nu har vi fått en tid till på måndag. Har kollat så att det är ok att bada i badkaret på förlossningen även när de tagit hål på hinnorna och det var det! Vill dock helst att det ska komma igång av sig själv.

• Anettan73

Hej vatt hos Bm idag

Inge kul alls. E i v 40 Sf mått ligger på 40. O d e bebis i heeela magen. Svårt att känna om hon var ruckbar eller rörlig
    Så jag kan nog glöma hinnsvepning eller ev igångsättning på måndag.
    Dom hade tom skickat brev till min bm ang att jag skulle bli igångsatt nu på måndag. Men som läkaren sade till mig att ligger hon så högt så går det bara inte, spelar ingen roll hur stor hon e.

(¯`°?.¸ ღ Nino-94, Zeth-03 och bf 22/2-07 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden V40 påbörjas men inga tecken..