• skogsblomma

Känna badvattnet med armbågen?

Vi har ännu inte hunnit skaffa badtermometer så hur känner man med armbågen?

Det låter som en dum fråga, men ska vattnet i princip inte kännas, d.v.s. ha samma temperatur som armbågen? Eller ska vattnet kännas lagom varmt och skönt för armbågen?

Använde metoden igår och lillan gallskrek. Troligen var det för kallt. (Med handen kändes det kallt.) Jag vågade ändå inte höja temperaturen...

• Svar på tråden Känna badvattnet med armbågen?
  • Felicia6

jag har aldrig känt med armbågen, utan med handen.. då det har känts liite varmare än ljummet så har jag lagt i min son, och han gillar det så

Man får prova sig fram lite.. en del barn gillar kallare vatten o en del varmare

• skogsblomma

Ok, tack! Men det som gör mig ängslig är att jag hört att vattnet ska vara mellan 34 och 38 grader. Tänk om man råkar få 39 grader

• skogsblomma

nej förresten, max 37 har jag hört

• MammaTillFelicia

vi brukar ha 37, då är lillan nöjd, tycker att det vattnet känns jättevarmt hade gisat på mer än 37 om jag inte haft termometer =)

• Alvalie

vi har ALDRIG kollat temperaturen! vi har haft i vatten så det känns varmt o skönt, men inte hett! Det gillar vår son! Inte kallare!

• shia755

Jag tror bebisar gillar när det är lite varmare.
    Iallafall min son. Jag gjorde det där med armbågen då skrek han oxå...för det var för kallt ju.
    Nu har jag det lite varmare och han ääääääääääääälskar det *L*

• SaraUnderbara

Min tjej vill också ha varmare vatten, så pass att det är varmt för en själv - men inte hett! Det kanske säger sig själv?

• skogsblomma

Ok, jag vågar nog prova med lite varmare utan att vara rädd att det är för varmt.

• Kajak

hrnmm,...
    Jag kör med armbågen om mina händerna är kallt så jag kan inte kolla om det är lagom varmt för henne

Men annars vill hon ha varmt som jag vill ha.

• Eliama

Nja, alla bebisar gillar inte när vattnet är varmt. Vår dotter gallskriker om det är varmare än 36 grader. Mellan 35 och 36 så är allt frid och fröjd. Mitt råd är att du ska prova dig fram.

Svar på tråden Känna badvattnet med armbågen?