• Nallekram

Hitta lägenhet i Gävle??

Hej!
    Jag har så himla mycket tankar i huvet ang. var jag ska flytta.Bor alldeles för dyrt i min bostadsrätt(4a). Har kollat på hus,lutat mest åt det hållet MEN så idag tänkte jag på om jag skulle flytta till Gävle vilket jag ALDRIG tänkt förr.Har trott att jag skulle vantrivas i en stad då jag alltid bott på landet...men ju mer jag funderar ju mer tycker jag det låter OK. Billigare då jag ej behöver bil,nära till allt osv
    Kan tilläggas att jag aldrig bott i en vanlig hyres lägenhet förr. Och jag är 34 år...Häftigt ändå hur man kan ändra uppfattningar ang. boendet. Är det någon från Gävle som kan tipsa om bra ställen att bo på?? Jag har en 16 åring tjej och en son på 13 år.Vill bo centralt i ett lugnt område helst. Var kan man söka lediga lägenheter?
    Funderande Nallekram :)

• Svar på tråden Hitta lägenhet i Gävle??
  • Nallekram

Jag står på kö där sedan länge men har typ 177 poäng....det är ju INGENTING så hur ska man lyckas få tag i en lägenhet tro....till sommaren....:(

• AnnaKarin079

Det finns lediga lägenheter hos gavlegårdarna men sen beror det ju på vart man vill bo o hur mkt man vill betala så klart. Det finns lgh som hyrs ut via privata fastighetsförmedlingar i stan o sen kan du kolla på blocket där hyr de ut lgh bla.

Lycka till!

Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
  • Nallekram

Tack för tips...man e ju lite bortkommen då man aldrig hyrt annat än privat på landet hihi.....
    Tänker som så att ÅH va härligt att cykla till jobbet o slippa bilen!!!!!:)
    Brukar lägenheterna som hyrs ut via privata vara finare/fräschare???
    Vill helst inte bo i Sätra,Bomhus eller Öster.
    Men det e väl svårast få tag på en i centrum/söder kan jag tro.

• snigelfart

Kolla upp lite privata hyresvärdar, säkert lättare att få något där om man har referenser.

Bebis kommer i augusti...:)
  • Cece2

Gavlegårdarnas lediga lägenheter ligger nog tyvärr mest på just Öster, Norr, Sätra osv. Min erfarenhet från när vi letade lägenhet iaf... Men håll koll på annonserna i tidningen eller sätt ut en önskas hyra annons...Osså kolla upp lite privata hyresvärdar... Lycka till!!!

Svar på tråden Hitta lägenhet i Gävle??