• Eliam

Min son lös i magen flera dagar!!!!!!!!

Hej

Har en son på 16 månader och jag börjar bli lite orolig.
    Han har varit lös i magen i 5 dagar nu. Han har ju matallergi men har inte fått i sig något av de allergena ämnena. Det är inte diarré helt utan löst och i jätte stora mängder 3-5 ggr/dygn. Det är inte som det ska vara. Har någon annan råkat ut för detta. SKa jag gå till barnläkare i morgon ? Börjar känna att jag kanske behöver kolla det nu. Han är pigg och äter ohc dricker som han ska och ingen feber.
    Hjälp!

• Svar på tråden Min son lös i magen flera dagar!!!!!!!!
  • Tygtiiger

Han är väl magsjuk? Så länge som han kissar ungefär som vanligt och äter och dricker som han ska så tycker jag att du ska vänta några dagar till, och ring vårdcentralen om det inte ger med sig.

• Vädtkustmamma

2 veckor skaan vänta innan man söker läkare. Har du provat att ge stoppande mat som t.ex. morot, blåbär? Funkade på vår dotter när hon hade magsjuka. Hennes dåliga mage höll i sig i nio dagar...

• Smultron ett

hade han svalt en lampa?

• Marie J

Vår son var dålig nu i veckan, har kräktes oxå i början så det var troligtvis en släng av kräksjukan.
    Vi ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att lös i magen kan han vara i upp till 2 veckor!!!
    Här försvann det dock efter ca 6 dagar.

• 060102 Ronja

ronja va dålig i magen kanske i 3 veckor nu har jag slutat ge henne mjölk. för efter en magsjuka kan barnen bli extra kännsliga mot mjölk

• Smultron ett

han lös i magen..
    jag tänkte på att han lös. när jag läste rubriken.

• Sing Star

Min dotter var också lös i magen i drygt en vecka och det kom stora mängder, ringde sjukvårdsupplysningen och fick lite kostråd till lilltjejen. Så länge de dricker och äter och verkar må bra i övrigt ska det inte vara någon fara.

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Marie J

Vi fick till svar att se till o få i ham mat & vatten. Han är ju bara 8 månader...... Vätskeersättning osv... ha gärna i x-tra mycket fett i maten. Vi kör med burkmat så vi hällde på lite x-tra matlagningsfett o rörde runt.

• Eliam

Nej han hade inte svalt någon lampa
    Iofs kunde man kanske tro det när man läser rubriken nu i efterhand. Man kan ju få det till att en lampa lös
    Hursom eftersom han mår hur bra som helst och är pigg, äter och dricker som vanligt så väntar jag lite men då får han väl vara hemma från dagis lite till?

Svar på tråden Min son lös i magen flera dagar!!!!!!!!