• nasse01

Jag är gravid men min kompis har fått 2 missfall

Hej!

Jag vet inte var jag ska lägga tråden?
    Vet inte vad jag ska göra, min kompis har fått 2 missfall. Och jag önskar henne inget mer än att bli gravid med sin kille.
    Problemet är att jag inte vet hur jag ska tackla det. Är själv gravid nu i vecka 20. Och hon kan inte glädjas med mig vilket jag kan förstå. Vi kan inte prata om min graviditet, det svarar hon knappt på om jag tar upp det! Hur ska jag göra mot henne. Hon är ju min vän, och jag vill behålla henne, en sån här svår sak ska inte få komma i mellan.

• Svar på tråden Jag är gravid men min kompis har fått 2 missfall
  • Dofilus

1. Känn ingen skuld för hennes missfall.
    2. Försök undvika att prata om din graviditet och då speciellt om hur jobbiga vissa graviditetskrämpor kan vara. Låt henne få ta upp sådant som rör graviditet när hon känner sig redo.

• gloss

respektera hennes val om att inte prata om det. Det kommer bli lättare sedan när du har fått barnet och allt inte fokuserar på din växande mage utan på en egen liten individ.

Har tyvärr inga fler råd, men det värsta du kan göra är att besvära henne med babytjat. Låt henne ta det i sin egen takt och om hon vill prata eller undrar något, så kommer hon att fråga!

Hoppas att ni förblir vänner!

• nasse01

Tack före era svar!
    Jag har faktiskt försökt att undvika att prata om min graviditet med henne. Och får väl fortsätta att göra det. Så får vi hoppas att det blir bättre av det.
    Känns ju bara jobbigt att konfrontera henne med faktum.
    Vill ju bara att allt ska vara som vanligt, om ni förstår.

Svar på tråden Jag är gravid men min kompis har fått 2 missfall