• omammao

Ikea symaskin

Såg att det fanns symaskiner för 595kr på Ikea. Är det nån som har en sån? Är den bra? Har aldrig ägt en symaskin så jag har inga stora krav, bara det går att sy med den.

• Svar på tråden Ikea symaskin
  • Celice

Va, en symaskin på IKEA, måste jag titta efter, tack för tipset...är som dig bara ute efter en maskin som kan sy!

Storken beräknas komma 070307
  • Fina82

va har ikea symaskin? aldrig sett och finns inte på hemsidan

• azzi

Startade också en sån här tråd för någon dag sedan, för jag undrar samma sak.

Den heter TRÅCKLA och finns under Nya produkter- Textil & mattor på hemsidan.

• Celice

En sådan Måste jag ha! Kanonpris för en symaskin ju...sen om den funkar...ja de återstår att se!

Storken beräknas komma 070307
  • azzi

Japp jag tänker också köpa en. Sy upp gardiner och sy kuddfodral fungerar den säkert utmärkt till.

• Fina82

Azzi: Fick du veta nåt? Är den ok?

• azzi

Nej det var ingen som svarade i min tråd. Men eftersom den är ny så är det kanske inte så många som köpt en.

• omammao

Jag tänker köpa en sån på lördag. Jag skiver sen vad jag tycker om den. Men som sagt har inte sytt mycket så jag har ingen att jämföra med..

• miyak

En kompis till mig har en sådan och det är det värsta skräp jag har sett. den låter konstigt, fortsätter sy när man släpper pedalen och gör inga fina sömmar, den är billig dock.

Jag skulle tipsa om att köpa en gammal husqvarna eller bernina på annons eller dyligt. lika billigt och dem kan man serva och ha en stark och bra maskin länge.
    Jag har en 30 år gammal Bernina som jag köpte av en servisbutik för 1800:- superenkel att sy men och klarar tilloch med att sy i skinn.
    Mamma hittade en Bernina på auktion för en 50-lapp. behövde lite oljning men funkar kanon.

så leta lite,o få en bra maskin.

lycka till :)

• omammao

Jag har redan köpt en Ikea symaskin. Har provkört den och den funkar. Blev inga fina sömmar, men trodde att det är fel på mig Är nöjd.

• öppnalandskap

Jag har en IKEA symaskin (äldre) och det funkar INTE bra! Maskinen matar inte fram tyget som på en "vanlig" maskin och det är jättesvårt att få snygga sömmar. Skulle inte rekommendera min IKEA symaskin iallafall!!!!

• LykkeLee

Har en kompis som har en IKEA symaskin och hon sa att den var SKRÄP! Lägg pengarna på ngt annat!

har man väl slagit yxan i båten får man ro som fan..
  • T J

jag säger som miyak,
    köp en begagnad maskin från 60-70 talet istället. De är de bästa och enklaste maskinerna som finns.
    Tror där är betydligt bättre kvalitet på de trots att de är 40 år än en billig från ikea.

• Jossebell

TACK, ni har övertygat mig att INTE köpa denna maskin till mina döttrar när de fyller år. Jag får söka på blocket/tradera istället efter något lämpligt.

Svar på tråden Ikea symaskin