• Labolinas mamma

Mina naglar e förstörda!

jag gjorde nagel förlängning för ca 4veckor sedan.
    har inte haft råd att fylla på dom och nu ser dom förjävliga ut!
    2naglar har lossnat av sig själva med dom andra sitter stenfast de ser inte klokt ut
    och do naglarna som ahr lossnat e såå himla mjuka vad gör man åt de? nån som har smarta nagel tips?

*hoppas på bra svar*

• Svar på tråden Mina naglar e förstörda!
  • Pokergirl

Bara att fila ner och använda mkt olja så naglarna inte skivar sig, du har nya fina naglar om ett par månader, trösta dig med det!

• Labolinas mamma

ahh.. hadde jag vetat de hadde jag nog aldrig slösat 800spänn på att förstöra naglarna
    aja får väl göra de då och hoppas de går liiite snabare

• kissenkalas

Köp en flaska lösnagelsremover på HM eller liknande. Märket Depend har en som är helt ok, finns att köpa på massor av ställen.
    Droppa vätskan på lösnaglarna och vänta så länge som det står på flaskan, sen kan du ta bort dem.
    Sen kan du pensla med nagelstärkare med silica & massera med nagelolja å ordnar det sig.

• Duckan74

Det går också att lösa upp dem i aceton. Lägg naglarna i ett bad. Tar lång tid, misnt 30 min men det är så de gör på salong också.

• Labolinas mamma

Duckan74 aha .. men då hadde jag dött av lukten :/ bröt bort dom istället..

• Conamore

Jag har lite samma problem. Tog bort mina nagelförlängningar, gick bra, MEN huga så de såg ut under!! Helt jätte tunna, och skivar sig hundra gånger mer och lättare än innan

Svar på tråden Mina naglar e förstörda!