Sundbyberg/Rissne ----> Gamla Enskede
Om ni satt i en trea i Rissne (Sundbyberg) och fick erbjudande att byta till en likvärdig lägenhet i Gamla enskede...
Skulle ni ta den då?
Om ni satt i en trea i Rissne (Sundbyberg) och fick erbjudande att byta till en likvärdig lägenhet i Gamla enskede...
Skulle ni ta den då?
Absolut! Gamla Enskede är ju ett av Stockholms finaste närförorter!!!
Vill gärna höra åsikter om dessa områden...
Bor ju i Rissne nu och försökt byta ett tag med det verkar ju stört omöjligt!
Har inte trott att området haft så dåligt rykte men verkar som man blundat för situationen, har tänkt att ja, ja vi byter när det är dags.... men ingenting händer...
Kan DU tänka dig att bo i Rissne? Varför? Varför inte?
Anledningen till att vi vill byta är för att starta om på nytt...
Gärna många svar och åsikter! Ärliga....
OK, här är mina fördomar om Rissne (en kompis har bott där så heeelt fel kan jag väl inte ha? ):
Lite betongförort, känns som om det finns en del ungdomsgäng som härjar där, hög brottslighet (?). Lite mitt-i-ingenstans-känsla ligger liksom inte nära nånting, för långt från city men samtidigt för betongigt för att vara lantligt mysigt, finns ju inget direkt centrum...
Fördomar om G:a Enskede:
Mysig närforort, lite småstadskänsla bara 10 min från stan. Låg brottslighet(?). Nära andra centrum som tex Globen, Farsta och Sickla. Fina lägenheter mitt i villaområden som grundlades på 20- och 30-talen. Perfekt ställe att låta barn växa upp på.
Jag har säkert fördomar som inte stämmer åt båda hållen, men du ville ha ärliga svar. Personligen skulle jag inte bosätta mig i Rissne så länge det finns andra alternativ...
Tack! precis vad jag är ute efter!
Bor ju här själv så jag vet ju hur det är....
Men så kul å veta vad människor utifrån tycker.... med tanke på att ingen svarar på annonserna...
Man har ju själv fördomar om andra områden... Som man ibland vet har ett oförtjänt rykte... Men rykte som rykte...
Jag frågar här om ärliga åsikter för det är ju knappast så att folk är ärliga när man talar med dem...
-Var bor du?
-i Rissne...
-nä, fy!Där skulle jag aldrig bo för att....
inga fler som har några åsikter....?
Jo, det skulle jag tycka lät bra.
Jag gillar ju sumpan ( ) men Rissne är ju inte så kul...
F