• angelcry

Fågel ägg???

Min mamma har två "love birds" och dom har fått ett litet ägg. Har letat överallt på nätet för att få lite information men hittar inget. Någon här som vet vad man ska göra?? Speciell mat?, värme lampa?
    Vill veta allt???!!

Agust & Lotta.JPG

Amor vincit omnia = Kärleken övervinner allt
  • Svar på tråden Fågel ägg???
  • mammagbg

Ruvar de på ägget? Jag har visserligen bara haft undulater men de hade holk och jag hade ingen värmelampa. De lägger ett ägg varanna dag och sen kläcks ungarna i den ordningen, varannan dag. Under tiden de ruvar behöver de nog inte nåt särskilt tillägg men sen när de matade ungarna gav jag tilläggsfoder med ägg i...hittade det i zoo-affären. Kan du inte ringa nån zoo-butilk o höra om de har nåt tips?

• angelcry

Honan ligger i holken och ruvar på ett litet ägg. Hon går ut ibland och blir matad av hannen, jätte sött
    Jag ska be mamma ringa i morgon till djur affären.

Amor vincit omnia = Kärleken övervinner allt
  • mammagbg

Åh vad mysigt det låter :) Önskar din mamma lycka till!

• Mrs Kaffelatte

www.nymfparakit.net

Där står det mycket om hur man gör vid ruvning.
    Det ska till kraftfoder och groddade förer och en massa..

Nu gäller iofs detta nymfer men där kan manju ta information i från i allafall...

• VeraCB

Hej!
    Jag har haft dvärgpapegojor (lovebirds) som lade ägg!
    Jag gjorde inget speciellt, äggen är ju redan lagda, se bara till så att föräldrarna får i sig ordentligt med (nyttig) mat.
    Mina la tre ägg, två kläcktes och blev fina (skräniga) fåglar!
    Lycka till!

I've got a 24-lane highway going straight thru my head
  • Lillan52

Hej. Undrar om det är någon som vet? Hur länge ligger honan och ruvar på äggen? Har gått tio dagar sedan första ägget lades. blev fyra ägg med ett par dagars mellanrum. Jag med "love birds".

• VeraCB

Tror de kläcks efter 23 dagar

I've got a 24-lane highway going straight thru my head
Svar på tråden Fågel ägg???