• linper

Emmaljunga skötväska??

Har ni någon erfarenhet av skötväskorna från Emmaljunga?
    Ska beställa en vagn från dom men har blivit avrådd från en kollega att köpa deras skötväska.
    Hur upplever ni den??

Vilken annan skötväska skulle du rekomendera i så fall??

• Svar på tråden Emmaljunga skötväska??
  • lillamamman78

Emmaljungas skötväskor är helt värdelösa!

• linper

Vad är det som gör dom värdelösa??

Har du ngt tips på en annan bra skötväska?

• qaz

jag har klarat mig bra på emmaljungas skötväskor genom alla år.hade en hård baby-björn med.den var på tok för klumpig tycker jag.

• VivviM

Jag tycker också att de är helt värdelösa.

* Blir säckiga
    * Dålig upphängning på styre
    * Konstiga och oanvändbara fack
    * EJ VÄRDA PRISET!!!!

Nästa gång ska jag köpa en Skip Hop.

Emilia - min ängel på jorden, min inspiration, mitt underverk, mitt älskade lilla barn, mitt allt!
  • E81

Jag kan tipsa om en skötvästa från Everest. Den säljs på Stadium, är silver/svart och har massor med bra fack + liggdyna. Väskan säljs som skötväska eller cykelväska och kostar bara 299 kr. Jag tycker att den är suverän till det priset (ryms massor i den!) + att jag alltid har haft svårt för skötväskor som verkligen ser så där skötväskeaktiga ut. Jag gillar SkipHop men den var i lite dyraste laget för mig. Dessutom går ju Everest-väskan att använda som vanlig väska sen eftersom det inte synd på den att den är en skötväska.

Världens finaste Anton kom den 19/6-06
  • Ellaoeliasmamma

jag håller med andra som skrivit före mig. Dom e värdelösa!
    Jag har köpt en Puma väska från Stadium som e bättre och snyggare.

• DaMungo

Jag tycker också att de suger! Köp någon annan. Vi har en Reisenthel som e super bra.

• Pallas Athena

Ja, Emmaljungas skötväska sitter mycket dåligt på vagnen, den säckar ihop och den är inte heller särskilt bekväm att bära på sig.. Så bättre vore nog med en lite stabilare väska och jag saknar dessutom de tryckknappar som finns på många skötväskor som man knäpper fast väskan på vagnens handtag med!

• snigelfart

Vi fick en Emmaljunga skötväska med vagnen vi köpte. Jag ska prova den till en början har jag tänkt men är beredd på att köpa en annan senare, då jag har hört mycket negativt om dem. Man ser ju på väskan att den är säckig, speciellt som vår är använd i 3-4 mån redan. Men som sagt, vi fick den på köpet så vi provar.

Bebis kommer i augusti...:)
  • Cazi

jag blev till och med tipsad i affären där jag köpte vagnen (emmaljunga) att inte köpa den tillhörande väskan för den var inte så bra. tog tådet och köpte en annan så jag vet inte om den är bra eller dålig, men det verkar ju på många föregående talare att jag gjorde ett bra val

• MansonDust

Vår följde med vagnen, så den kom ju gratis. Visst, den är inte världens bästa - men inte är dom värdelösa ! Det får plats MASSOR i det stora facket, perfekt om man är ute & handlar. Bara ner med allt där, får plats mycket stora saker.
    jag använder inte min till så mycket mer än det. Den hänger där, bra att ha. Och så mobil osv i främsta facket.
    Värdelös ? Absolut inte.

• Nilam22

Pallas Athena: Jag undrade precis som du varför där inte var några tryckknappar, och skickade ett mail till emmaljunga, fick nedan svar.
    "Anledning till att vi inte har några fästen på våra skötväskor, är att man inte får hänga något på vagnens styre"

Linper: Jag tycker dock inte att väskan är värdelös, men tycker att där är lite för lite bra fack. Så jag köpte en Babybjörn Active väska istället. Den är visserligen större, men fördelen är att du kan göra om den till ryggsäck. Här finns även fack där man kan ha mobiltelefon och plånbok. Vilket jag ville ha, för att undvika ha dubbla väskor med mig. Sen ingår det en liten väska "portfölj" där man har blöjor och liggdyna. Så behöver man inte ha allt med sig så kan man bara ta den.

Skip Hop väskan har jag hört är lite för liten, speciellt när du sen ska ha mat, större kläder m.m med dig.

• sheryl

Hej Linper! Jag har ju hittat min (och min killes) favorit. Har haft väska som följer med barnvagnen, men jag vill heldre ha någon med bättre kvalitet och som jag kan gå med närsomhelst.

Många smarta fickor,tvättservettslådor, bra trepunktsele (jag har messenger bag) en väninna har ryggsäcken. För de som har syskon eller tvillingvagnar är denna perfekt! Går att hänga bra på vagnen. Följer med "hangers" och skötbädd.

De har en jättebra websida som man ser alla funktioner, färger och modeller:

www.DadGear.se

Lycka till!

• Lallan

Går visst mot strömmen jag för jag har varit helnöjd med vår EL skötväska. Den är tillräckligt stor för att få plats med ombyte och de man behöver till mina pojkar. Har använnt den i ca 2.5år och enda nackdelen jag ser är att den blir blöt när det regnar.

• Pallas Athena

Nilam22: Hoppsan! Ja, det kan jag tänka mig, men varför har de gjort den så in-i-bomben obekväm att bära!?

Svar på tråden Emmaljunga skötväska??