PCO och regelbunden mens??
Tänkte höra lite om PCO. Jag börjar misstänka mer och mer att det är det som kanske har drabbat mig. Kommer i dagarna att skicka in papper så att vi får komma på utredning och då får jag väl antagligen svar på det men jag vill ändå fråga/undra lite.
Varför jag misstänker PCO är väl mest på min hy som jag fick problem med för ca 8 år sen, var då 19-20. Inget råder bukt på den så jag misstänker att det är ngt hormonellt, kom som från ingenstans en dag bara. Har ett och annat grovt hårstrå som jag får ta bort med pincetten från hakan. Tycker även att behåringen längs bikinilinjen har dragit ut sig ngt över låret, blivit grövre och det finns plötsligt mer av den. Är inte överviktig och jag har alltid haft regelbunden mens. Från att ha haft 28 dagar mellan varje mens har den sedan ett halvår börjat skjuta på sig. Nu kan det gå 29-32 dagar emellan. Vad anses som oregelbunden mens?
Hur vanligt är det att en någorlunda regelbunden mens 28-32 dagar och samtidigt ha diagnisen PCO???
Hoppas ngn kan svara på mina frågor. Vad tror ni, kan det vara pco??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-19 10:40:35:
Kan ju även tillägga att jag skulle ha haft mens i torsdags, alltså för 4 dagar sen. Inget ännu. Hade en liiiten blödning i lördags då jag fick blod på pappret när jag torkade mig men nu är det inget. Vad händer... är detta en oregelbunden mens??