• Pisan

Börjar få mer och mer huvudvärk =( vätskebrist?

Dom senaste dagarna har jag haft huvudvärk. Igår hade jag så ont så jag fick ta alvedon...och då har jag ont för jag vill inte ta tabletter....(lite migrän aktigt)

kan det vara synen? Eller har det med graviditeten å göra? (är i v12)

Tycker åxå att jag dricker som jag ska men det kanske jag inte gör...kanske man behöver dricka ännu mer när man är gravid...

Hur mycket behöver man dricka? och hur mycket vatten av det behöver man dricka?

• Svar på tråden Börjar få mer och mer huvudvärk =( vätskebrist?
  • Jesspeach

Jag vill oxå veta, har huvudvärk till o från. Är gravid i v 19.

• midnightstorm

Jag hade jätteont i huvudet i början av graviditeten.
    Fick tipset att dricka mycket och börja med järntabletter.
    Det hjälpte kanske lite. Men min huvudvärk och stela nacke hängde kvar i ca 3 v tror jag.
    Men sen såg jag inte röken av den mer.
    Lycka till med bebben!!

• Anis

Fick veta av min barnmorska att man kan få huvudvärk när man är gravid. Är ofta så att de som inte mår illa får ont i huvudet istället.

• Lindblomman

Det är rätt vanligt att få huvudvärk i början av graviditeten. Drick mycket, ät ofta och vila så mycket som möjligt.

• zasata

är i v25 och har huvudvärk än!

har läst att man bör dricka ca 3liter vatten om dagen, men kom inte ihåg var och tror inte det stämmer riktigt.. men jag försöker tänka på att dricka vatten till det mesta, bra för tarmarna också om inte annat.

men testa med järntabletter.

Det ÄR vanligt och försvinner antagligen inte. Måste blir sjukskrivna pga av migrän.

• Elina mamman

jag hade migrän när jag väntade mi dotter.. det var havandeskapförgiftning..

• Cecia

Det beror på den ökade mängen hormoner har jag läst.

• fiffi84

Hej en till som har mycket huvudväk från och till. Men mest till. Vet inte vad det kan bero på. Dricker mer, har bytt kudde, har varit hos kilopraktorn. Men inget verkar hjälpa.

Svar på tråden Börjar få mer och mer huvudvärk =( vätskebrist?