Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Eivla

Bytesrätt HM?

Har fått ett bebisplagg köpt på HM i present. På kvittot står det öppet köp 10 dagar, sista returdag 2007-02-11. Är det inte ens möjlig att byta till andra varor efter det datumet? Hur hårda är de, idé att fråga? (jag är jättelarvig när det gäller sådant, rädd för att få nej som svar, så frågan är om jag ens ska gå dit)

• Svar på tråden Bytesrätt HM?
  • Madge

Efter att öppet köp gått ut brukar man kunna byta till annat plagg eller få ett tillgodokvitto.

När öppet köp gäller kan man även få pengarna tillbaka...

• Tessideluxe

Hej,
    Man brukar kunna få öppet köp trots att tiden gått ut om de fortfarande säljer plagget och prislappen sitter kvar. Om man vädjar så brukar det inte vara något problem, det har funkat för mig många gånger. Annars får du bytesrätt och på HM har de ju många söta kläder för barn.

Inte ska du vara rädd. Får du nej så får du, inget att vara nervös för...

• mamma glad

HM brukar vara snälla med sånt, byta får man alltid göra. Men det är nog svårt att få pengarna tillbaka. De brukar dock inte vara så hårda när man fått det i present. oj vad snurrigt det blev

• Eivla

Bra, pengarna behöver jag inte, jag vill bara byta till något annat. Tack för svar, då törs jag nog gå dit i morgon

• Miss Upsey Daisey

man brukar kunna få byta men inte lämna tillbaka o få pengarna tillbaka

• Mollymajs

På H&M brukar det räcka att man ha lappen till kläderna. Är slarvig med kvitton och har alltid fått byta till pengar eller annat plagg utan kvitto.

Svar på tråden Bytesrätt HM?