Raka sig efter förlossningen?!
Ni som inte rakat er innan förlossningen, när rakade ni er efter? Hur länge ska man vänta? Känner mig som Chewbacca här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-20 13:11:20:
BUSKEN ÄR BORTA
Ni som inte rakat er innan förlossningen, när rakade ni er efter? Hur länge ska man vänta? Känner mig som Chewbacca här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-20 13:11:20:
BUSKEN ÄR BORTA
vet inte riktigt om man måste vänta med det?
men jag väntade ett bra tag.
jag blev sydd o kände mej väldigt svullen, var lite rädd för att komma ät stygn el göra illa mej....
Jag raka som vanligt hela tiden, varför ska man vänta?
Om du har blivit sydd, vänta tills stygnen har läkt. Och känn efter innan om det känns väldigt svullet, och var försiktig så att du inte skär dig, det är ju ingen höjdare.
Annars kan du nog raka dig nu, om du känner för det!
Började nog "ansa" där när jag vågade, kanske efter två veckor. Var rädd!!!
Oj, jag är nog en liten fegis. Jag har inte vågat än och sonen blir 7 månader på tors ! Kanske skulle ta mod till mig ikväll!
Ja tog mod till mig igår kväll och rakade mig.
Känner mig som en ny människa nu
jag rakade mig när jag kom hem från bb... =)=)
Jag tycker att det är lagom att raka busken när det böjar bli dags att tillverka nästa bebis
Jag var så flitig och rakade mig hela graviditeten...till ingen som helst nytta tydligen! När jag hade fött min son och stod i duschen på BB och såg min egen muff för första gången på flera månader såg jag att jag missat lite här och där. Såg ut som Hare Krishnatofsar mellan benen.
När dottern låg i magen kollade jag lite noggrannare när jag rakade mig.
Gotland: Ja visst vettu!
1 vecka efter förlossningen
Jag har väntat till efter avslaget. Fick nämligen en infektion i underlivet en gång när jag råkat skära mig och vill inte att det ska hända under tiden jag har avslag.
Jag gjorde de första gången jag duschade efter förlossningen..dvs..2-3 dagar efteråt. Var så skönt att få bort lurvet!!
Evaviola: Usch! En infektion lät inte kul du. :-/ Nyfiken1: Ja håller med dig. Man blir som en ny människa