• Anonym

Att sluta älska någon - hur gör man?

Jag vet inte riktigt under vilken rubrik jag ska lägga detta inlägg, det får bli här.

Jag och min sambo (eller fd heter det ju nu...) har separerat. Jag älskar honom ännu trots allt som har hänt (lång historia). Jag gråter när jag sitter här ensam. Jag vill vara i hans famn, inte ensam här i min soffa. Jag vet inte hur jag ska göra för att komma över honom. JAG ÄLSKAR HONOM. Hur gör man när man är nyseparerad? Hur slutar man älska någon? Hur slutar man tänka på Honom?

Jag gör saker på egen hand, träffar vänner etc, hittar på kul saker. Sitter inte ensam i min soffa och gråter varje kväll... Men just ikväll är det olidligt. Jag vill ha honom tillbaka!

Mitt hjärta är krossat och jag vet ju att det är han som har krossat det, ändå vill jag ha honom tillbaka. Det kändes som att vi var menade för varandra. Eller var det bara önsketänkande? Jag vill inte leva utan honom, kan inte tänka mig en vardag utan honom. Fy farao vad ont det gör.

Så - hur gör man? Hur slutar man älska någon som stått en riktigt nära?

• Svar på tråden Att sluta älska någon - hur gör man?
  • Anonym (vet)

det är jätte svårt men det viktigaste är att göra saker, träffa nya människor.Du förtjänar något bättre om han har lämnat dig..jag upplevde precis likadant för några månader sen..Man måste få gråta ut riktigt ordentligt och sen så går man vidare..träffa vänner, gå till gymmet,få ut din ilska där..
    Det blir bättre..jag lovar

• Anonym

TACK! Jag vet ju att det blir bättre. Det har blivit bättre redan nu, men det är fortfarande riktigt jobbigt. Saknaden jag känner inombords är så stark att jag skulle göra vad som helst för att dela mitt liv med honom. Går den känslan över?

• fru jönsson

Ja den känslan går över som tur är men det är en jobbig väg dit.
    skickar styrkekramar!

• Anonym

>Hur slutar man älska någon? Hur slutar man tänka på Honom?

Man ser till och jobba på sitt självförtroende och självkänsla, skapar innehåll i sitt liv. Då är man lycklig själv eller lycklig med någon, att bli av med en person man tycker om är inte hela världen då man klarar sig bra själv

• Anonym

För mig har det inte varit så enkelt. Det är ett år sen det tog slut med mitt ex, och jag känner fortfarande lika mycket för honom. Om inte mer. Jag försöker leva mitt liv så gott det går, jag festar, träffar kompisar, jobbar, och allt annat som hör normallivet till. Jag träffar killar, men jag kan inte släppa dom inpå, hur mycket jag än försöker. Jag vill ju inte lura någon. Han är mitt livs kärlek. Under de fem år vi var tillsammans har jag knappt ens tittat åt någon annan. Han är the one.
    Får jag inte tillbaka honom, så kommer jag vara ensam väldigt, väldigt länge. Jag kan inte sluta älska honom, och troligtvis kommer jag aldrig göra det heller.

Jag hoppas att du kommer kunna komma över din kärlek snart, men alla gånger är det inte så lätt. Hur mycket man än försöker.

• Anonym (m)

försök lev ditt liv..gör roliga saker och va med dom du tycker om,har sj haft samma problem och kan sakna mitt ex än idag fast de va över ett år sen de tog slut...men folusera på ditt liv och gräv inte ner dig..livet går ändå vidare oc du kommer fina lyckan igen

• Anonym

Anonym
    Jag känner ungefär som du. Jag försöker leva mitt liv och jag mår faktiskt väldigt bra emellanåt, jag tycker att jag börjar bli självständig och livet är kul, träffar roliga människor och sådär. Det kannaturligtvis bli bättre men jag har ju ett litet barn också, jag kan inte prioritera min egen fritid i första hand alltid. Jag ser fram emot våren så att man slipper den här kylan... Kanske kan jag dejta någon i vår, men jag tror inte att jag heller kommer att kunna släppa någon nära inpå. Jag älskar verkligen mitt ex. Han är mitt livs kärlek. Han har och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag tror inte att jag kommer att sluta älska honom nånsin, men saknaden kanske inte känns lika smärtsam om ett tag... hoppas det i alla fall...

Anonym (m)
    Som jag skrev ovan försöker jag verkligen att leva mitt eget liv. Jag trivs med min egen vardag men kvällarna är ensamma. Jag hoppas att det blir bättre snart, men som sagt så kommer jag nog aldrig att sluta älska honom.

• Anonym (Elin)

Jag är i exakt samma sits.
    Försöker också hitta på saker men snart orkar jag inte mer.
    Det enda jag vill är att vara med honom och vår son....
    Vill att han ska älska mig igen.
    Vet att det är naivt men det känns som jag aldrig skulle vara ledsen om det blev vi igen.

• Anonym (E)

Man får inte ha någon kontakt - det blir bara värre. Bryt helt.

Festa, umgås med vänner, ha roligt.

Det som fick mig att komma över mitt ex var att jag träffade en ny kille. Det får en att tänka om lite. Iaf var det så för mig.

Och hur svårt det än är att sluta gå runt och hoppas på att det blir ni igen, så måste man göra det! Det finns inga alternativ. För sålänge du går runt och hoppas på en återförening, så kommer du stå och trampa på samma ställe och aldrig komma någonstans i ditt sorgarbete.

Allting GÅR, men man MÅSTE inse att det är slut. Gör man inte det så funkar ingenting.

Lycka till :)

Svar på tråden Att sluta älska någon - hur gör man?