• Rigor

Pris på flyttstädning i supergrisigt hus...

Vi ska köpa ett hus (dödsbo) som en gammal farbror har bott i sen 50 talet, och det vete tusan om han sett en skurhink nån gång under alla dessa år.

(Förlåt snälla döda farbrorn, men du har kanske prioriterat att pyssla med dina bilar?)

Köket är verkligen jättesmutsigt. Lådorna är svarta invändigt och varenda lysknapp, dörrlist, govlbräda är ingrodd av smuts. Huset är ca 100 kvadratmeter, stort "bonnkök" ett badrum med duschkabin och toa, två/tre sovrum och två vardagsrum/allrum, hall, trappa, oinredd källare med pannrum och matkällare.

Allt ska fräschas upp, tapetseras om mm, men som tex köket ska alla skåp & lådor vara kvar fast målas om, så det måste ju vara superrent innan man kan börja renovera.

Vad kostar en flyttstädning av ett sånt hus ungefär? Säljaren vill att vi städar och han drar av på priset, men vad är städningen "värd" i pengar?

• Svar på tråden Pris på flyttstädning i supergrisigt hus...
  • underbara jag

vår 3a på 80 kvadrat ska de ha 3100 kr i fast pris.
    men då var det det billigaste jag hittat o förutsättningen var att den var normalt veckostädad.

• mjukisvicki

här i stan tar dom ungefär 14kr/kvm. det bara att kolla på blocket eller i tidningen alltig någon som annonserar ut

• underbara jag

mjukisvicki

14 kr /kvadrat????

shit vad billigt. var bor du?
    här i borås e de svindyra...

• sanndris

Där jag städade tog vi 325 kr/timmen.. Och det tar ganska många timmar med fönster och hela rubbet.. Lättaste är väl att ringa runt till olika städfirmaor och kolla med dom om dom kan ger er ett fast pris.

• mjukisvicki

jag bor i v-ås.
    ser flera gånger att dom tar runt det priset för en flyttstädning. är det extra ingrott kan dom ta några kronor mer. och samma om det gäller fönster. min moster hyrde flyttstäd i sommras och för en tvåa på 73kvm hamna hon på en 1200kr då var det även fönster med

• Rigor

Underbara jag,

Någon veckostädning tror jag inte farbrorn ägnat sig åt, inte till Jul heller. Det är gammalt och slitet och ingrott...

Svar på tråden Pris på flyttstädning i supergrisigt hus...