• Valle

Whiskey

Hej Tjejer....
    Jag startade en sådan här tråd om whiskey i pappagruppen. Givetvis fick jag då hugg av 2 törstiga tjejer som undrade varför inte de fick svara vad de gillade för whiskey.
    Så nu startar jag en även här för att se vad ni dricker för whiskey, hur ni dricker den, bara whiskey eller med vatten o is eller i en drink kanske....?
    Skriv lite favvosorter så kan vi jämföra med vad pappagruppen svarar....

Schhhkåååål//Valle din cyber-bartender på FL-chatten

• Svar på tråden Whiskey
  • Teskedsmamman

Ååååhhhh.....

Favoriten är Tobermory!!!!!! Och självklart sååååå lätt att få tag i här i sverige, svärmor bruakr ta med sig en flaska efter varje skottlandsresa hon gör (bussguide).

När jag inte har favoriten så är det Lagavullin eller Laphroig Eller vad den heter (huvudsaken är att jag kan beställa den i baren ).

Tobermory dricker jag helst utan vattenskada, de andra två kan jag ta on the rocks...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.18) BF - 070724
  • luna matte

Mm, whiskey! Dricker helst sorter som inte är så rökiga. Favvisar är Bunnahabhain och Dalwhinnie. Enklare whiskey groggar jag gärna på tillsammans med pommac, en klassisk gammal grogg som var min farfars favorit!

• Valle

teskedsgumman.
    Tack för tipset om Tobrmory. Får väl beställa denna vid vänners besök till Skottland...

Luna matte.
    hahahaha, kommer ihåg den groggen från min farfar oxå... Har dock inte druckit detta på säkert 15 år.
    Gillar du att blanda drink o Whisky så kommer en gooooooding här:
    Is i tumblarglas.
    3 cl Southern Comfort, Am Whiskeylikör....
    2 cl Rose's Lime.
    Fyll upp med club soda och njut....

Smaklig stund....

• RebelRose

Jack Daniels!
    rent o ljummet eller on the rocks eller i cola eller rent,kallt och med vatten på sidan av.Mums

• mosterYster

Bowmore, Lagavulin eller Talisker. Ren. Utan is!!!!!

MUMMMS! Måste nog ha en liten ikväll, till Desperate Housewives!

• Teskedsmamman

*skålar med Valle i en iskall Tobermory* En leksandfan till en annan, antar jag

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.18) BF - 070724
  • Yummie

Bowmore utan is är favoriten! Gillar även en del blended, som tex Grants och Scottish Leader.

• Miss Skellington

Ardbeg och Laphroaig är favoriterna. En droppe vatten eller två och kylstenar. Mumma!

• Flygfotogen

Jag dricker Bowmore Mariner helst av allt. Härlig whisky med otroligt rik smak. I övrigt funkar Lagavullin, Dalwinnie eller Laphroaig bra också. Och jag provar gärna på allt annat men Jack Daniels och Jim Beam räknar jag inte som whisky.

• Danbala

Mmm. Favoriter har jag många. Just nu går det åt mer av Bowmore-flaskan än Isle of Jura-flaskan, men för någon månad sedan var det tvärtom.

Jag gillar torvig och rökig whisky, så det blir mest skotskt, och skvätter gärna i lite vatten (mängd beror på mitt humör) för att frigöra mer smak. Vill jag känna spritsmsak dricker jag vodka, liksom.

Is går fetbort - varför kyla ner - det minskar ju smakrikedomen? Drinkar med whisky går också fetbort, om jag tvingas dricka en irish coffee så gör jag väl det, men tar hellre ingredienserna separat än blandat!

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
Svar på tråden Whiskey