• chemikal

    cigarrer

    Nån mer än jag som röker cigarr?
    Vilka cigarrer föredrar du?
    Själv röker jag gärna en Griffin's Maduro i torpedformat. Underbar cigarr.
    Längtar efter våren när man kan börja röka igen. Under tiden drömmer jag mig bort på www.atlanticcigar.com Blir nog att lägga en beställning snart och fylla upp humidoren till varmare dagar.

  • Svar på tråden cigarrer
  • Henrik556

    Själv röker jag inte men min far gillar cigarrer. Vi ska köpa lite "lyxigare" cigarrer åt honom i födelsedagspresent snart. Kollade lite på brobergs.com fanns ju så många olika cigarrer och så många olika prisklasser att man blev snurrig i huvudet

  • Henrik556

    Glömde att fråga efter några rekomendationer...

  • chemikal

    Någon speciell prisklass? Erfarenheten säger: Köp inte dyra cigarrer för sakens skull. Kubaner är dyra, bara för ryktet, men det betyder inte att de är godast. Jag skulle nog hellre satsa på fler "billigare" cigarrer än en/ett par dyrare. Nu är det ju svårt att veta vilken sort din far föredrar, och vilken storlek, men jag kan väl ändå tipsa om ett par stycken, som jag gillar: AVO XO Intermezzo, Griffin's Piramido Maduro (madurocigarrer är jättemörka, nästan svarta och ser riktigt läckra ut), Macanudo Maduro Hyde Park. Om du ändå vill slå till på lite dyrare grejer, så rekommenderas någon Romeo y Julieta, kanske en Cedros deluxe No. 1 som ska vara jättegod, eller slå till stort på en Cohiba Esplendidos.
    Lycka till!

  • Henrik556

    Tackar!

    Blir faktiskt lite sugen själv på att testa cigarr, det ser ju ganska njutningsfullt ut med en cigarr i ena näven och en god whisky i den andra. Mmmmmm whisky är ju faktiskt ett av livets höjdardricka...

Svar på tråden cigarrer