Han sover på mitt bröst - nyfödd
Min son föddes den 13 februari, en vecka sedan.
Jag fick honom på morgonen och åkte hem samma dag. Första natten hemma var såklart jättetuff, jag var helt slut och bebisen ville inte sluta äta. Jag satt i sängen och ammade honom och när jag la honom i spjälsängen grät han bara och ville amma igen. Därför tog jag tillbaka honom i sängen och efter amningen, när han somnade till, hasade jag ner och lät honom sova på mitt bröst.. Tills han väckte mig igen.
Efter detta har vi sovit så varje kväll. Jag ammar honom, sen låter jag han ligga kvar på mitt bröst. Han ligger på mage och väcker mig efter 3-4 timmar för att äta igen. Han har även sovit så på pappans bröst.
Vi har försökt med sängen men han vill inte. Han tycker inte alls om att ligga på rygg, på skötbordet t ex skriker han alltid. Jag har försökt med att göra gosigt med kuddar och allt men det hjälper inte.
Babyskyddet tycker han om att sova i på dagen, men jag tror inte den är bra ersättning för en säng.
Nu undrar jag om jag gör mig en björntjänst genom att sova med bebisen på mitt bröst varje natt. Kanske kommer han aldrig vilja ha sängen sedan? Egentligen ville jag inte sova med bebisen från början, men nu är det enda sättet för att få honom trygg. Sedan tänkte jag på att han sover på mage på mig, kanske är det farligt.
Någon som kan ge lite råd?