• Houston Dogg

Köpa linser på nätet?

Hur funkar det? Måste man göra den där synundersökningen en gång om året? Är det så mycket billigare att köpa via nätet?

• Svar på tråden Köpa linser på nätet?
  • tindra79

Hej! Jag har köpt linser via nätet i flera år!!! Jag har ioförsig slarvat med att gå till optikern o gjort synundersökning... Jag är närsynt. Bestöller linser från lensway.se Där kostar ett paket med 6 st linser 269 kr. Den sorten som jag använder... Om du inte har linser innan måste du gå till en optiker för att prova ut vilken sort du måste a för just dina ögon och vilken BASKURVA du har!!! Det ä viktigt!!! om du har linser sen tidigare kan du gå in på hemsidan o kolla om din sort finns med o jämföra priset!
    Annars kan du söka på ditt märka o få fram vilket liknande märke dem har att erbjuda!!
    Jag rekomenderar verkligen att köpa linser på nätet!!!
    Mycket billigare och smidigare!!!
    KOmmer direkt ner i brevlådan 3 dagar efter du gjort din beställning!!!
    Kan det bli bättre???
    Hoppas jag kunnat vara till någon hjälp!!!
    Lycka till!!!

• Houston Dogg

Jag har använt linser i några år, men jag vet inget om min baskurva, vad är det?

• Siili

De kan ju inte kolla att du verkligen har gjort en undersökning när du köper över internet. Men det är bra om man gör undersökningen för att se så man har korrekt styrka och storlek, men också för att se så man t.ex. inte har fått skador på ögonen.
    Jag hade ett skavsår på hornhinnan som jag inte ens kände av och hade jag inte gjort en synundersökning så hade det kunnat bli mycket värre eftersom jag då hade gått o skavt såret större och större.

Priserna skiljer sig lite var man bor, så det kan vara billigare att köpa i affär i en stad jämfört med i en annan, men internet brukar alltid vara lite billigare.

För mig blir prisskillnaden stor om jag köper i affär jämfört med på internet. I affär betalar jag 1500 för undersökning och linser för 3 månader. På internet kostar linser för 3 månader 720 kr och en undersökning i affären ca 200.

• Siili

Jag skriver så segt så jag hann inte se att det redan hade kommit svar.

Baskurvan står på linsförpackningarna. BC är baskurva.

Svar på tråden Köpa linser på nätet?