• Jamirl

    Parlodel...ska jag sluta amma nu?

    Börjat ta Parlodel idag för att stanna av mjölkproduktionen...ska jag helt sluta amma nu på en gång?...läkaren sa det men på paketet så står det att man kan ta det om man vill ha minskad mjölkproduktion, jag vill ju att det ska stanna...ska jag pumpa ut lite nu när det spränger?

  • Svar på tråden Parlodel...ska jag sluta amma nu?
  • turia

    men varför ta tablett för det? är det inte bara att stoppa efter att du trappat ner?? tryck ut värsta? ..

  • Jamirl

    men jag måste ju stoppa mjölken om man inte vill amma, har massa mjölk, får mjölkstockning annars...

  • MaxP

    Jag tog ingen tablett, ammade mer sällan tillslut sinade mjölken.


    Om en droppe vore en kram skulle jag vilja att det regna hela tiden...
  • turia

    denförsviner ju om man ammar mindre o mindre..
    mjölkstockning får du av drag, kyla,,

    annars skulle ju var o varannan springa till doktorn o få tablett utskrivet
    hmm mystisk läkare som inte tala om att det går utan tillsatser..

  • Tvillingfarsa

    Vad mummlar ni om?

    Det är ju jättevanligt idag att man tar tabletter för att stoppa mjölkproduktionen?

    Jag tycker du ska följa läkarens råd, han/hon vet antagligen vad dom pratar om.


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • turia

    Jag måste ju tillhöra nån gammal generation då,, (30 år)
    för det löser sig alltid det där med att sluta mjölka....

  • KajsaSthlm

    Men tabletterna får man väl om man slutar amma tvärt? Alltså om man går från helammning till att sluta helt på kort tid, som jag antar att det är fråga om i det här fallet. Då är det ju inte tal om att sakta trappa ned.

    Ledsen TS, men tyvärr vet jag inte hur det funkar med tabletterna. Men man kan ju tycka att läkaren borde veta vad denne pratar om och att det borde gå att bara sluta amma. Men om det känns jättejobbigt så bör det ju vara OK att bara trycka ut lite och lätta på trycket?

  • Pilla70

    jag åt tabletter för att stanna av min mjölk, slutade amma när jag började med tabletterna,
    handmjplkade ut när det sprängde som mest, men bara nån droppe.
    det var som värst de första 2 dagarna sen släppte det ganska omgående.


    Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Jamirl

    Tackar för svar alla svar!

    Turia: jag fick nästan mjölkstockning igår då jag knappt ammat, visst klan man dra ner på det och sen att det slutar men jag vill stanna tvärt. Har för mycket mjölk nu för att trappa ner utan att få mjölkstockning, talade med bb igår...

    pilla70: tack, då vet jag, ja, börjar redan värka känner jag! Mådde du illa av dem?

  • Pilla70

    jamril: jag mådde illa av dem de första dagarna, på apoteket sa de att jag skulle ta dem i samband med mat så skulle det underlätta illamåendet och det funkade för mig.


    Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Jamirl

    pilla70: Ja, jag kännde av ganska mycket illamående igår...e inte så matsugen heller...men vad skönt att mjölken börjar sina:)!

  • Catta040610

    Jag fick oxå dem för att sluta amma. Fick dock pumpa ur lite  för att trycket blev för stort, men redan efter ett par dagar hjälpte tabletterna. Tog dem oxå i samband med mat.


    Mamma till Stella & Hampus
  • Jamirl

    catta: ja, jag har fått ligga i varmt bad och tömma ut...men känner verkligen av hur brösten blir mjukare och mjukare...skönt

Svar på tråden Parlodel...ska jag sluta amma nu?