• Jeja

EKTORP. Bra eller dålig soffa????

Funderar på att köpa en sådan.. Nån som har erfarenheter

• Svar på tråden EKTORP. Bra eller dålig soffa????
  • Sunflower

Vi har två ektorp 3-sits. Kan ju säga att jag är lite trött på dem Skulle hellre vilja ha en mer stilren soffa med schäslong nu. Men de är ljuvliga att sova i , och bekväma att sitta i, så jag ska väl inte klaga.

Bästa sättet att få vara ifred är att ställa sig och diska
  • våg

våran har blivit jättekonstig, vi halvsitter i den båda två åt olika håll och kuddarna har helt tappat formen. Men man kanske inte ska sitta så... Fördelen är ju att man kan köpa nytt tyg när man har tröttnat och jag tycker faktiskt att den är skön att sitta (o ligga) i, även kuddarna har konstig form. Är på det hela ganska nöjd med vår soffa

• Kanelaa

Flera av mina vänner har den soffan. Den tappar formen och blir noppig väldigt fort. Skulle köpa Ekeskog istället!

• pellesmatte

jag är nöjd med min och den är sex år gammal .skönt att bara kasta tyget  i maskin när det händer olyckor.

• Beach

Jag är nöjd med min. Har haft den i 5 år. Vill byta tyg på den nu!!

• Tania

Jag har en hörnsoffa och en fotölj med fotpall och det var det bästa jag köpt nu när man har barn.

Inga problem om sonen skitar ner soffan... bara att tvätta

• jessie jones

Jag har en....nöjd, men vill byta till en skinnsoffa.
    Jag har köpt till färger så det är roligt till julen och byta till Röd...våren får bli beige...hösten är blå!!!

• jennyfer

Vi har en tresits Ektorp sedan flera år och är nöjda. Ska komplettera med en tvåsits. jag byter alltid plats på kuddarna när jag dammsuger. På så sätt jämnar de till sig om de håller på att tappa formen.

Kolla även in www.bemz.se/. Där kan man köpa en massa olika klädslar till Ektorpsoffor. Tänk på att det är totalpriset för soffan som man ser i IKEA-katalogen, men egentlgien köps den i två delar: stomme + klädsel. Köper man bara stommen så blir det inte så stor prisskillnad jämfört med BEMZ. (Har för mig att klädseln till vår tresits gick på ca 1800 kr på IKEA. Vi har den beiga klädseln.)

• Jumjum84

har ektorp 2-sits. jättenöjd. absolut. lätt att tvätta överdraget o så... =) rekommenderas

• maria81

Har en tresittsig och två fåtöljer. det enda man behöver göra är att vända på kuddarna i ryggstödet för att de inte ska säcka ihop.

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
Svar på tråden EKTORP. Bra eller dålig soffa????