• andreo

Orbitrek från TV-Shop!

Hej,

Jag har fått chansen att köpa en typ av cross-trainer som heter Orbitrek från www.tvshop.com för ett bra pris. Är det någon här som provat denna - eller någon liknande? Har hört att det ska vara effektivt och skonsamt men vet inte riktigt om det är rätt träning för mig.
    Jag gillar inte att vara ute och springa så därför skulle det vara smidigt att kunna träna hemma (medan man kollar tv :) ).

Tacksam för råd och tips!

• Svar på tråden Orbitrek från TV-Shop!
  • Älskade Ängel

Jag har en den är effektiv som bara den just pga att man anv armarna och benen samtidigt.

Men min Orbitrec va av urusel kvalitet
    Gick sönder efter inte ens ett halvår...
    och nu sitter jag och väntar på reservdelarna.
    Vilket visserligen itna var nåt problem med att få hemskickat, men det tar ju 5 arbetsdagar.

• Tina B

Jag köpte en från TV-shop för många år sedan. Den liksom "bankade" och "gjorde hopp" ibland (efter viss tid hade gått). Nu har vi slängt ut den. Köp en "riktig" på en sportaffär istället ... om du inte får den väldigt billigt förstås.

• Studerande84

Jag har köpt en för ett par veckor sen, vet ju inget om kvaliten i längden, men just nu funkar den för mig. Jag kan inte vara ute och springa pga dåliga knän, men denna form av träning passar mig utmärkt. Om du får den billigt skulle jag slå till.

• hug me

jag hatar att vara ute och springa, men att ta ett pass på orbitreken funkar bra, brukar lyssna på musik samtidigt jag har tvn på, för då glömmer jag bort tiden. har gått ner 3 kg på ca.3 veckor nu och då tränar jag 3-4 pass i veckan.

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • fat2fit

Jag vet inte om det är skillnad mellan Orbitrek och Orbitrek platinum - Jag köpte en Orbitrek Platinum från TVShop. Kvalité var bra och rörelse lugn! Bättre Crosstrainer finns men smaka det så kostar det!

Svar på tråden Orbitrek från TV-Shop!