• Twinkle Little Star

Ni med svarta köksbänkskivor från IKEA...

Vi har köpt och lagt in svarta bänskivor från IKEA - jättefina! Nu undrar jag dock hur jag ska bära mig åt där skarven mellan två skivor finns..? Vi har två skivor i vinkel och just i skarven ramlar det ned mycket smulor och annat bös, så jag skulle vilja ha en list eller liknande på.

Hur har ni löst det? Har IKEA lister som fungerar till deras bänkskivor?

• Svar på tråden Ni med svarta köksbänkskivor från IKEA...
  • pellesmatte

det finns kilar att köpa på ikea att lägga i mellan , eller så kan man lägga svart silikon emellan , vi la kilar brevid spisen , sililkon i övriga skarvar .

• Stora

Ikea har skarvset men de gör även måttbeställda skivor som är färdigskarvade. Det kommer vi att göra - jag betalar hellre lite extra än att reta mig på skarven.
    Tror de är billigare - Marbodal vill ha 11 000kr för att skarva o sen underlimma en diskho.

• Twinkle Little Star

Ja vi var tvungna att skarva då diskbänken går i vinkel.
    Jaha, så man kan köpa någon sorts kilar alltså? Vad bra!

• pellesmatte

min går med i vinkel , det ser riktigt bra ut nu .

• Dundermamman

Vi har måttbeställda, svarta bänkskivor från IKEA och de var "färdigskarvade" och skruvades ihop på undersidan med pinnbultar! Täta och fina skarvar Glad

• jassikan

Vi har också måttbeställda skivor, svarta med skarv. Vi har ett U, alltså två skarvar.
    Vi har silikon emellan, hade en snickare som fixade hela alltet med skivorna.

• Twinkle Little Star

Vet inte om det skulle fungera med svart silikon för oss med tanke på att skivorna är lite spräckliga? De är liksom inte kolsvarta om ni hänger med hur jag menar - då kanske kilar är ett bättre alternativ?

• Cluedo

Eller genomskinlig silicon - det har vi och det syns inte!!!!
    Vi har spisen i ett rön så det blev två skarvar - kolla in min a bilder...om du vill.
    Lycka till!
    Köket är också från Ikea...

• jassikan

Vi har genomskinnlig silicon till bänkskivorna som är "prickiga" eller vad jag ska kalla dem för, ser ut som krossad peppar på svart botten.

Svar på tråden Ni med svarta köksbänkskivor från IKEA...