• IntravenösFylletös

Hyresgästföreningen... ett måste???????

Sitter och kollar på månadens räkenskaper och inser att vi måste skära ner på en del saker.

då till frågan.
    är det verkligen ett måste att vara med i Hyresgästföreningen?
    tycker inte att vi har nåt värre behov av det egentligen (men så är det väl med allt, tills den dan det händer nåt och man inte är med)

visst, det ä bara 77kr i mån.. men många bäckar små ju

En grogg, två groggar.... äsch, ta en hel dunk för fan....
  • Svar på tråden Hyresgästföreningen... ett måste???????
  • NattravN

Jag gick ur pga att jag hellre ville ha pengarna till annat. Vid alla hyreshöjningar så kämpar de för vår del också ju, men det är om man hamnar i tvist personligen med hyresvärden kan de ju behövas och då står man där.
    Vi fick ingen hjälp trots att vi höll på att hamna på gatan i vår förra lägenhet, för hyresvärden hade hittat ett kryphål i lagen (sålde vår hyresrätt som bostadsrätt, och då som flerfamiljshus. Flyttade de från våningen ovan kunde vi sparkas ut med) Så det känns som hyresvärdarna ändå hittar sina knep, tyvärr. Fick en hyreshöjning på 200 kr nyligen fast alla i vårt hus utom vi är med.

• IntravenösFylletös

ja så känner jag med. vi hyr privat och är det nåt så känner ja att ja kan ta det med värden
    (de gör ändå inte.. värden asså, men ja kan ändå prata med dem)
    de ska inte höja några hyror här iår som tur är.

hur går man ur då?

• javalady

Inte ett måste, men jag fick ovärdelig hjälp av dem när jag hade problem med min förra hyresvärd när jag hade (troligtvis) mögel i min lägenhet. Hyresvärden kunde inte påvisa något men både jag och de i min "korridor" (obyggd 5 ROK lägenhet) kände klart och tydligt en doft som även tidigare hyresgäst märkt fick jag veta senare.

Men hjälp och råd fick jag som tillslut hjälpte mig att få rätt (plus ovärdelig hjälp av föräldrarna iofs).

Just nu har jag en bra hyresvärd så jag känner inte att det är 100% nödvändigt att vara med, men hoppas mina futtiga kronor går till något vettigt som hjälper någon annan, men det är ju hur jag tänker!

• IntravenösFylletös

då kan ja hellre sätta in 77kr till rädda barnen varje månad om det ska hjälpa nån annan

hur gör man för att gå ur då?

• ia31

jag vill också veta hur man går ur? är det uppsägningstid?

• nysignatur

Jag har fått många förfrågningar om att vara med men tackar nej varje gång. Det räcker att betala den förbannade tv-licensen

• NattravN

hmmm har för mig vi betalade tre månader uppsägningstid... man ringer in och säger att man vill säga upp sig, så gjorde vi har jag för mig... Demens?

Svar på tråden Hyresgästföreningen... ett måste???????