Öppna förskolor i Falun
Snart blir vi Falubor, någon som kan tipsa om nån trevlig öppen förskola?
Snart blir vi Falubor, någon som kan tipsa om nån trevlig öppen förskola?
Jag brukade gå till Missionskyrkan när jag bodde i stan (bor utanför Falun nu).
Men det finns fler som säkert är bra. Det beror ju lite på var i stan du ska bo och hur långt du kan tänka dig att åka/gå. På BVC brukar de ha lappar på anslagstavlan.
Okej, jo jag ska bo i stan. Vart ligger den?
Missionskyrkan har öppna förskolan på tisdagar och fredagar om jag inte minns fel, och Mariagården måndagar och onsdagar. Missionskyrkan ligger ganska så mitt i stan och det är inte så långt till Mariagården därifrån heller. Kolla en karta på nätet eller liknande, svårt att förklara för nån som inte bor här, och jag kommer inte ihåg vad gatorna heter.
Den på Mariagården är bra, brukar även vara på den i Hosjö ibland men det är ju en bit dit om man bor i stan.
Jag vet inte heller vad gatorna heter, men det är ganska lätt att hitta till Missionskyrkan. Gå från Stora Torget uppför backen mot Sjukhuset. När du kommer till järnvägen svänger du vänster och följer den. Kyrkan ligger på vänster sida och går inte att missa. Ingången till ÖF är på baksidan.
De har öppet tis och fre 9-12. Sångstund kl 10 och därefter fika (15kr för vuxen, efter aptit och plånbok för barn). På fredagar brukar de ha sopplunch efteråt om man vill.