• Sdo

Vill inte vara så här blond-vad göra?

Jag har blonderat håret i flera år. Under årens lopp har det blivit ljusare successivt av sol mm. Nu tycker jag att det är för ljust.
    Varje gång jag färgat utväxten så LOVAR jag mig att aldrig göra om det, men får panik sedan när utväxten kommer och gör det ändå...Önskar att jag hade slingat istället från första början.
    Jag har frågat min frisör om vad jag kan göra, men hon rekommenderar mig inte att färga över med en lite mörkare blond nyans då hennes erfarenhet är att det ser smutsigt ut då. Hennes andra förslag var att lägga i guldslingor, men då sade hon att risken är att det ser gult ut då.
    Nu har jag beställt tid till en annan frisör för att höra vad hon säger.
    Finns det någon som har varit i samma situation som mig och som har lyckats göra något snyggt av det?
    Jag vill gärna fortsätta att vara blond, men inte så här jätte ljus.

• Svar på tråden Vill inte vara så här blond-vad göra?
  • Starlight10

Vill oxå ta bort mitt blonda hår o få en mörkare nyans. Men har fått samma svar av frisören som du...hoppas att någon här har ett bättre råd.
    Guld vill ja inte ha i håret blir man guldlock=)
    Jag tycker att de borde gå att tona ner de men som sagt .....ingen verkar tro på de.

• Aiwendil

Jag gjorde mörkare slingor och det blev jättebra
    Hade verkligen jätteljust hår!

(nu är jag dock brunett men innan då´rå)

• Amorficlya

Hej hej ja har varit blond för ett par år sen å jag blekte håret nästan varje månad för att inte utväxten skulle synas men sen en da så färgade ja håret brunt. Å de gick super bra för mig.. Men för min lilla syster vart de inte lika bra hon vart grön hårig istället men fick färga en gång till med brunt så vart de bra.. Såg inte smutsigt ut man känner sig piggare än när men e blond.. =) hehe lycka till

• socute

kan du inte lägga i mörka slingor?? det blir mer "levande" då och mörkare..men endå blont!!

• argentea

Här kommer ett litet tips från en som har misslyckats tillräckligt många gånger med att färga blont hår...

Om du ska färga mörkare (hela håret eller slingor) så rödfärga håret/slingorna innan du färgar med den "riktiga" färgen. Håret tar tydligen lättare till sig röda pigment och färgar man med röd färg först så mättas håret på röda pigment. Sen kan man färga den färg man vill ha ovanpå. Då blir det inte rosa eller grönt eller nån annan konstig färg...

• MeandHim

Jag tycker att lägger man guld i så tycke du säkert det blir gult om du varit så ljus innan.
    Lägger man mörkt i och du är väldigt ljus (mörka slingor) så är risken att du ser gråhårig ut.
    Jag ska hellre varva lite, lägga in lite sanbeige slingor och kanske nån enstaka mörk. Det brukar bli jättefint, sandfärgat ser dessutom väldigt naturligt i och kanske syns utväxten mindre med lite olika slingor till nästa gång (beror ju iof på vad du ligger på för mörkhetsläge i dig själv)
    Om du är en 10-a (typ riktigt blek) så säg till frisören att du vill ha några slingor på en 8-9 och nån enstaka på kanske 7.

• Sdo

Tack för era svar. Verkar inte helt lätt att göra något snyggt av det...
    Det lät fint det du skrev meandHim, är du frisör?

• MeandHim

Ja, jag jobar som frisör så har du fler frågor så är det bara att fråga

Svar på tråden Vill inte vara så här blond-vad göra?