• Fru Larzzon

Metallsmak i munnen, hur tidigt?

Imorse när jag vaknade hade jag metallsmak i munnen..mkt metallsmak..
    Har haft det en gång tidigare i veckan, fast svagare..
    Hade ÄL förra veckan någongång mellan ons-lör och jag undrar bara hur tidigt man kan få metallsmak i munnen om man är gravid??
    Här på familjeliv står det att det kan kännas i fjärde veckan, men om jag e gravid så är jag bara i början av tredje..
    Kan någon vänlig själv svara om ni vet?

• Svar på tråden Metallsmak i munnen, hur tidigt?
  • Jossebell

jag sökte den där metalsmaken men fortfarande i v16 så har jag inte känt någon annat än när jag verkligen haft en metallsked i munnen

• Julia

undrar också!! Någon annan som kan säga hur tidigt de känt metallsmaken?

• Bebe

Jag började känna metallsmaken för någon vecka sedan, är v 6+1 idag. Allting smakar stanniol, suck...

• MalinF

Det var så jag misstänkte att jag var gravid... Tror jag började känna metallsmak redan i vecka 3, eller möjligen början av v 4.

• Julia

Jag kände metallsmaken dag 29, utan att ha läst här att man kan känna just denna smak. Det var liksom jättekraftig "rostiga spikar- smak" som någon uttryckt det, kl 7 på morgonen, och det kändes extra mycket vid utandning. Jag testade negativt dagen efter...tack för era svar Malin F och Bebe, kunde stämt på mig tidsmässigt, men jag har ju precis slutat med mina piller och testade ju negativt så det kanske är lite överilat att tro något.

• Petris

Jag har aldrig känt metallsmak i munnen och nu är jag i v 31...

Svar på tråden Metallsmak i munnen, hur tidigt?