Min sexåring slår mig
Jag är en mamma till en sexårig grabb och en treårig tjej som helt har förlorat kontrollen över pojken. Pappan har flyttat utomlands med ny familj och träffar barnen 1-2 ggr per år.
Detta skedde för nästan tre år sedan och pojken har varit lugn och glad, harmonisk fram till för några veckor sedan.
Nu har han börjat ge sig på mig hela tiden. Han är stark som tusan. Han slår mig i magen, drar i håret, biter, sparkar mig. Sparkade mig i magen så jag tappade luften. Orsak kan vara ingenting, eller att jag säger nej till godis i affären.
Jag håller honom lugnt och tryggt - så bra det nu går, för att få honom att lugna sig, men han blir bara argare och är som sagt stark som en oxe så han krånglar sig ur, försöker slå till mig i ansiktet och försöker rusa iväg.
På sexårs funkar han jättebra. Fröken där sa prata med BVC, det gjorde jag, de trodde att han har separationsångest på morgonen. Så är det inte alls, det funkar bra att skiljas på morgonen. Det här är vid hämtning, när vi ska göra saker typ handla, på helgen. Igår gav han sig på mormor också när hon skulle hämta, men hon är kanske av lite annat virke för hon sa: "Beter du dig så blir det smäll på rumpan hemma" - jag har svårt att tro att hon skulle smälla honom men han lugnade sig direkt. Jag vill inte skrämma min son till lydnad så jag vill inte säga så.
Jag har pratat med en barnpsykolog som sa att "det är naturligt i den åldern". Är det? Får ni andra mammor stryk av er son?
Jag vet inte vad jag ska hitta på. Jag har aldrig slagit mitt barn utan försöker vara en lugn, snäll och engagerad mamma.
En väninna föreslog fosterhem. Jag vet inte vad jag ska göra med alla dessa råd och förslag.
Det känns bara inte naturligt mer. Och ingen verkar ta mig på allvar!
Nån som vet, som kan hjälpa? Idéer?