• Zazziz

Storlekar på MQ?

Nån som vet om dom har kläder i lite större storlekar på MQ? Har ett presentkort där nämligen men har en bit till närmsta butik så jag undrar om det är nån idé att åka dit om man drar runt 46-48 sisådär. Har väll knappt satt en fot i den butiken tidigare eftersom jag uppfattat det som en butik med bara märkeskläder i små storlekar...
    Sååå... nån som vet?

• Svar på tråden Storlekar på MQ?
  • LillaMia

Det är tveksamt alltså, jag tror inte det. Men kolla hemsidan vettja! :)

• Zazziz

Har kikat på hemsidan, men hittar ingen info om storlekar...

kanske säljer det på Tradera istället!

• LillaMia

ja, jag har haft svårt att hitta kläder speciellt byxor och jag har storlek 42. jag kanske är dömande när jag säger detta men MQ är ju lite av en kedja för "mini bratz" vilket innebär att man ska vara smal som en pinne eftersom att det är inne. *suckar*

• Zazziz

Haha... precis den uppfattningen jag fått av den affären  Har dom nåt annat än kläder då, typ smycken, väskor och sånt?

• LillaMia

haha :) ja, dom har några väskor och några smycken. lite tuffa sådär! :) men hade jag varit du hade jag sålt kortet på tradera och handlat upp de pengarna på kläder i "säkra affärer".

• lia83

Jag är rätt säker på att de inte har större än 44 i alla fall. Men jag kan ju tillägga att jag upplever kläderna som stora i storlekarna, eller i vart fall ett märke som heter Stockh lm. Jag köpte en vårjacka i det märket i storlek 32 (!) och så liten är jag _inte_ jag ska ha 36-38 egentligen... I alla fall så har de ju väskor och smycken och sånt.

• Comedia

Jag var in och provade byxor där under rean, drar typ 42/44 på HMbyxor, så jag plockade fram två par stl 44. Döm om min förvåning när de var alldeles för stora... Jag gick in på MQ, trodde också att de hade minisizes, och fick gå därifrån för att kläderna var FÖR STORA. DAMN! Det var ju bra för självkänslan!

• Dorjee

beror lite på olika märken. drar i allmänhet 44 och hittar en hel del på MQ, ibland kan jag t om ha strl 42. däremot tror jag inte att de har något som är större än detta, typ 46/48, jag har letat. jag skulle nog ge det en chans om jag var du, men det beror ju på hur långt du har till affären oxå...

• väntar o längtar

MQ har mycket kläder i 44 och det är inte de tajtaste. Så åk du dit och prova.

• LevaLivetNu

På tal om storlekar, jag drar själv 44 på det mesta i byx/kjolväg samt överdelar nu. Annat var det för 12 år sedan då fick jag en "lusekofta" från MQ som faktiskt än i dag ser hyfsad ut, döm om min förvåning när jag tog fram den häromdan provade o läste på lappen 38. Vad har hänt med storlekarna egentligen. Köper plagg på MQ även idag med stl 42-44.

• choklaa

Jag tror inte du kommer hitta något, då jag drar i vanliga fall 38/40 beroende på omdet är överdel eller under del.
    Varför jag inte tror att du kommer hitta något, är för att min vännina jobbar på MQ här istan och hon har 44/46 och hon har hittat typ 2 gågner något tillsig själv där.
    Samt att vissa klädstorlekar har hon berättat för mig har krympt som har kommit in till våren.
    Provade själv tre skjortor på MQ fick inte ens på mig MQ som satt åt över bysten och tajt över armarna

• Carro W

MQ har jätteknepiga storlekar.

Har 48/50 där i vanliga fall så jag brukar itne handla där. Men min styvmor som jobbar på MQ tvingade mig att prova en kofta. Då kan jag ha både XL och L!!!
    Knepigt...

Svar på tråden Storlekar på MQ?