• Drakmamman 76

Kärt barn har många namn..

Alla har vi ju olika små eller stora namn på barnen. Nu menar jag inte tilltalsnamnet. Jag t ex kallas mina pojkar för:mina små djävulsyngel, mina skitungar (båda bajsa i magen) mm. Allt sägs eller sagts med kärlek. Vad kallar ni era små busar?

• Svar på tråden Kärt barn har många namn..
  • Bebben

Gullan, älskling, gullunge, mammas stjärta (vet ej vart jag fått det ifrån hmm) osv..

• Allt går fort

kallar den i magen för kotten!

• mina små kämpar

min pojk på 9 år kallar jag snutten men inte så att någon annan hör

min flicka på 6 år är mammas älskling el hjärtat alt vild djuret

min tjej på 2 år säger vi alla beeebis till

• TEF

Vår lilla dotter kallar vi

Snorkan (efter snorkfröken), snorvas (när hon är snuvig), plutten eller älskling

• mjukisvicki

oj min son har jätte många namn. han svarar på allt hahha.
    skitunge(självklart sagt med skoj i rösten) busunge. sötnos. mammas älskling. och en par till som jag inte kommer på för tillfället

• Carro W

Jag säger "mina skitungar", men givetvis kärleksfullt.

En gång så blev jag utskälld av min styvmors mamma för jag kallade sonen skitunge. "Så säger man inte till sina barn, han är minsann ingen skitunge". Jaja...

• Conamore

Jag blev kallad lilla ärtan då jag var liten, och min chicki-nin (chici ninja=bebis flicka på spanska...tror jag så här då jag funderar.. Min mamma är spanjorska)

• Dianka

bubben, ollie-bollie, älsklingen, busen, busungen, bäbis!

• mamsandberg

Av en helkonstig anledning så kallar jag min lilla prinsessa för "Hini".
    Hon heter Fanny.

Ordet Hini kommer från henne själv. När hon låtsas att hon är en bejbis (hon är 5 år)
    Hon brukar säga Hini när hon leker och vill att man ska tycka att hon är en liten plutt.... haha, förstår ni!? *skrattar* Det låter väl helt knas.

• mamsandberg

Jag själv kallas för Kigan av min mamma.

• WillMamma

Min äldsta son William kallas "Iams" - hans eget påhitt. Kunde inte säga William när han va yngre så de blev Iam. Sen la han dit ett "s" (han va väldigt mån om vilka saker som va hans ) och det har hängt kvar. Kallas också Älskling av mig.

Min yngsta som heter Alve har en hel del namn just nu: Alven, Alvenralven, Busprutten, Mammas Prutt (låter illa jag vet men de e ju inte MIN prutt jag menar utan ja.. ), Knasbollen, Avve, Alvedoni.. haha ja de e bara några av dom..

• palmblad

GOSE-FINK är vanligt förekommande. Fråga mig inte varifrån jag fått det. Hjärtegrynet, spöket, sockerpulla; fast jag har söner; sockergrisen, puttinutti-gullisplutti, mammas bästa pojke(båda), gubben, gubbelubben.

• UWO BaraJag

Pico pojka, lillstårsa, sinsan, tubbies, sansan, klimpen, klimpbiskit, blimpen, knulisarna, jullis, snurfen...
    Blandad kompott uppdelat på ett antal ungar...

Barn 020107 x2, 030830 x1, 060918 (v.31+4) x2, + en bonus 931021
  • ladydivine

Min lilla kille kallar ja för:
    Trille, Trille-rill, Snurpen, Snuppen, Sweetie, Plutten, Trill-Trill, "Snopp-Olle" (han ha precis hittat snoppen så han går och drar i den hela tiden...hehe) Å mycke mycke mer åxå men de va dom vanligaste smeknamnen =)

• Hemma hos oss

Snorunge: när någon är riktigt förkyld.

Svar på tråden Kärt barn har många namn..