• maja piraya

täta sammandragningar=tidig förlossning??

Ni som hade mycket sammandragningar under graviditeten, fick ni era barn tidigare än beräknat?

Jag har nämligen väldigt mycket sammandragningar och har haft det sedan v.25 (är nu i v.35) min barnmorska säger att det inte alls behöver betyda att jag kommer att föda tidigare än beräknat. Men nu har jag hört flera andra som fått veta av sina barnmorskor att det är väldigt stor risk/chans att man föder tidigare om man har mycket sammandragningar.

• Svar på tråden täta sammandragningar=tidig förlossning??
  • Fru Humla

jag hade jättemycket sammandragningar under min första grav fårn v 25. var in å blev stoppad ett par gånger kring v 34-36 då de gick att klocka men inte fick jag nåt tidigare heller...nixpix....3 dagar innan datum.
    den här grav har jag haft sammandragningar sen v 18 så vi får hoppas att det inte kommer tidigare.

• murraya

hej du!jag har fött tre barn.varje gravidetet har jag haft mycket förvärkar redan från v 20.första kom beräknat andra lite över 2 v tidigare tredje lite över 3 v tidigare så du kan ju få tidigare.

• Mjusch

Jag fick också tidigare. 36+0 och 35+3. Med tidigar förvärkar. Men jag tror det är individuellt. Nu har du ju passerat v 35 och då är det lugnt.

• Lisa77

Hej hej!
    Jag hade en hel del sammandragningar och förvärkar med min förstfödde, likaså nu. Men förra gången gick jag över 8 dagar, så jag personligen tror inte det har någon betydelse.
    Lura inte i dig själv att du ska få tidigare än beräknat, då blir det bara jobbigare om du skulle gå över tiden...

• mamman Linda

Jag har haft jättemycket regelbundna och kännbara sammandragningar med alla mina 3 barn...ingen har kommit tidigare...
    nu 3:e hade jag jättekraftiga regelbundna värkar från v. 35...han föddes i v. 41...första barnet jag gick över tiden med *fnys*

*fniss*
  • klubban24

Började få sd i v 20 den här graviditeten, hade det under hela tiden men fick ändå min klimp i v 40+5.. Hade inga sd med mittförsta barn o hon kom 5 dar före bf.

• Mamma och Mor

Jag hade såpass täta och kraftiga sammandragningar att jag blev 50% sjukskriven från och med vecka 29 tills dottern föddes.
    Min dotter är född på BF + 15, så NEJ - för mig innebar inte dessa sammandragningar att dottern kom tidigare Flört

• MissLilo

Gick omkring nästan jämt med en hård mage från becka 13. OCh hon föddes i vecka 38 +1.

Med dottern hade jag noll sammadragningar...och hon föddes i vecka 40 + 6

• anlu

jag hade väldigt täta sammandragningar from v 28 o var heltids sjukskriven o fick ligga i sängen mest. trots detta gick jag över 15 dagar... alltså behöver det inte bli så att barnet kommer för tidigt.

Svar på tråden täta sammandragningar=tidig förlossning??