• iconic

Hur bädda vagnen i maj?

BF 17 maj. Vad ska jag ha i vagnen? Har underlakan och kudde och fårskinn som bebis kan ligga på. Behöver jag mer än en fleccefilt till kallare dagar och bomullsfilt till varmare?? Har hört att fårskinn ska vara bra att ligga på även när det är lite varmare, stämmer det? Hur bäddar ni i vagnen på våren/sommaren??

• Svar på tråden Hur bädda vagnen i maj?
  • estevezz

oj. det har jag inte ens tänkt på. minns inte ens hur jag gjorde ifjol när sonen var "bebis". Lakan-kudde-täcke kanske?

• Mary Poppins

Jag har kört med fårskinn och filt året runt till mina. På sommaren har jag haft ett lakan över fällen ibland för att det inte ska bli svettigt. Nån gång har de nog bara legat på en filt också om det har känts väldigt "fel" med fällen.

• Vilmas Mamma

Det låter jättebra med fårskinn, filt, el. täcke.
    Vår dotter föddes 1 Juni 2005 o då var det 10 grader ute o regn, så jag önskat att jag hade lånat en fleeceoverall, för det kan ju både vara kallt o varmt den årstiden.

• missteddy

i maj var det fortfarande lite småkallt här i fjol så jag hade lakarn kudde och ett lapptäke på honom han var då ca 2 månader

• Woppsiedaisy

var kan man köpa fårskinn inte allt för dyrt?

• Sweetie82

På Ikea har de nån sorts fuskfårskinn.. vet dock inte om den är bra att ha under bebisen.. tänkte på det här med allergier å så?? den kostar iaf runt 350:-

• missteddy
    Woppsiedaisy skrev 2007-02-21 17:40:20 följande:
    var kan man köpa fårskinn inte allt för dyrt?
    www.lammskin.se
  • missteddy
    Sweetie82 skrev 2007-02-21 17:46:51 följande:
    På Ikea har de nån sorts fuskfårskinn.. vet dock inte om den är bra att ha under bebisen.. tänkte på det här med allergier å så?? den kostar iaf runt 350:-
    den rekomderas inte att ha ivagen till små barn så sa de på ikea när jag frågade för det är en matta
  • Sweetie82

missteddy: oki.. då vet jag. hade först tänkt skaffa en sån till vagnen (hade såklart frågat först om den hade varit lämplig), men nu skippar vi det eftersom bebben kommer i maj å på hösten blir det en åkpåse.

Svar på tråden Hur bädda vagnen i maj?