• Vacker

Bästa produkten för att få glänsande hår?

Hjälp mig ni som kan detta för det är verkligen en djungel!
    Har guldblont, lockigt hår och vill få det glänsande vackert, vad ska man använda då?
    Kom med tips!

• Svar på tråden Bästa produkten för att få glänsande hår?
  • azofia

Silikondroppar funkar skitbra på mitt hår som ser ut som en sämre begagnad rotborste i vanliga fall.
    Har du lockigt hår så finns det ju även produkter som definierar lockarna... fråga hos frisören =)

• Bernermorsan

Silikon droppar andvänder jag. mkt drygt finns på spray flaska. Gäller att ha i lite så inte håret blir fett.
    Sen andvänder jag Sebastians molding mud som formar lockarna bra och ger lite glans. Tar en liten liten klick och gunuggar i handflatorna sedan massera in i håret. Också väldigt drygt.

• FaithHeavenly
    Kerastase oleo relax!!!

Fullständigt överlägsen, det är en olja, glansframställande, inpackning o värmeskyddande.

Komplett!
    Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • Vacker

Faith Heavenly: Googlade o hittade massa olika, vilken av dem alla menar du?

Sweetolf och Ypsilon: Märke, namn? Berätta allt!

• Bernermorsan

Silikonspray eller det står på flaskan Shine renewal, Biolage/Matrix
    Men som sagt jag andvänder mest Sebastians, Mulding mud

• Vacker

Tack! Ypsilon.

Vart köper man allt det här, måste man till en frissa lr finns det i andra butiker?

• Bernermorsan

Sebastina produkter finns bara hos frisörer och då inte alla. Matrix finns nog bara nästa hos frisörer, vet att jag hittade det på ett SPA första gången

• Vacker

Ok, tack så mycket igen Ypsilon!   (E inte alls insatt i det här)

Vet nån om det finns andra bra produkter som finns i "vanliga" affärer?

• Indianica

Glansspray är bra, t ex Matrix hos frissan. Annars är ju en toning oslagbart I new york finns en speciell glansbehandling som gör håret vinylblankt i 3 veckor, fast dit kanske du inte vill åka var tredje vecka

Sedan får man ju sköta om håret. Jag använder t ex Sebastian potion 9 som är en inpackning man kan ha hela tiden. Har du lockigt hår tipsar jag dock att du frågar om en produkt som passar lockigt hår särskilt bra. Finns många produkter man kramar i håret som ger mer spänst i lockarna och glans, annars kan lockarna tyngas ned lite av serum och så.

Lycka till iaf!

• Bernermorsan

Jag andvänder också potion 9. Suveränt att andvända. Har själv mörkblont kanske mer råttfärgat nu och självlockigt hår.
    Finns nu ngn ny sebastian produkt som min hårfrisör andvände sist vårdande och bra för lockarna kommer dock ej ihäg vad det hette. Kunde nog jämnföras med potion 9, om jag kommer ihåg rätt

• devega

bodyshops shampoo och balsam (jag använder det för torrt och behandlat hår med honung) har gett mitt hår ett nytt liv! kostar lite men produkterna är väldigt dryga.

• Starlight10

Jag tycker att silkes droppar e de klart bästa.Farouk Biosilk finns inget som slår de..dyrt men man behöver bara ett par droppar o de luktar såååå gott!

Svar på tråden Bästa produkten för att få glänsande hår?