fluoxetin och alkohol?
Hejsan!
Är det nån som äter den medicinen och har druckit alkohol? Hur var det? Tänkte festa lite i helgen men vet inte hur mycket man törs dricka? Tänkte festa till riktigt ordentligt... undrar bara
Hejsan!
Är det nån som äter den medicinen och har druckit alkohol? Hur var det? Tänkte festa lite i helgen men vet inte hur mycket man törs dricka? Tänkte festa till riktigt ordentligt... undrar bara
Jag äter fluoxetin o upplever att om/när jag dricker blir MYCKET mer lättpåverkad än innan så mitt råd är att blanda ut vinet m läsk, göra hälften så starka groggar och ta vartannat glas alkoholfritt, tex juice, läsk, vatten.
Om du tycker det känns olustigt att "skylta" för kompisar att du inte tål/bör dricka så mkt kan ja tipsa om lättcider o alkoholfri cider som finns i likadana burkar/flaskor som starkare varianter.
Jag har oxå fått minnesluckor sen jag började m fluoxetinet, även om jag inte druckigt mer än ett par glas, så återigen, ta det lugnt m alkoholen, för din egen skull...
Kram
Vill bara tillägga o klargöra att jag inte dricker alkohol särskillt ofta och nu när jag är gravid blir det inget alls.
Hejsan!
Tack för ditt svar! Det var det jag misstänkte att det var så. Hur mycket kunde du dricka på ett ungefär? om du kommer ihåg alltså... Har inte så bra koll för det var superlänge sen jag festade själv nämligen... men ska ta det så lugnt det bara går!
Några fler som druckit och haft denna medicinen?
Två glas vin funkar för mig. Inte mer. Jag blir väldigt lättpåverkad av tabletterna.
Hur länge har du ätit medicinen? Är det i början av den bör du inte dricka överhuvudtaget. Att "festa till det riktigt ordentligt" när man äter sådan här medicin kan vara direkt farligt. Du kan tappa minnet, få blackouter,göra saker du annars aldrig skulle gjort (tappa bessingen), bli aggressiv.
Att dricka något eller några glas, men måtta funkar, men inte mer. (vissa klarar inte av att dricka alls) förutsatt att du ätit medicinen med rätt dos ett tag.
ying yang, jag har ätit medicinen 3 veckor. Men varför står det ingenting om det på bipacksedeln? Tycker det är märkligt att det inte står något om alkohol! Ja, man kan ju ha roligt utan alkohol också såklart .
Vet du varför det är så som du skriver? Tack för ditt svar!
alkoholen slår väl ut medicinen såå att du mår skit dagen efter, el flera dagar efter i vissa fall....
tror att det är svårt att inte dricka för mycket när man tar antidep.
Minnesluckor har uppträtt redan efter 2 glas vin... TA DET LUNGT säger jag, särskilt om du nyss börjat, jag har käkat pillren i många år och är fortfarande känslig. Det jag upplevde i början av "pillertiden" var biverkningar som ökad ångest o panik o eftersom sånt lätt kan uppstå vid alkoholintag så bör du ta det lugnt.
Usch va ja låter som en moraltant märker jag, men jag har aldrig gjort och upplevt så mkt knas som i kombinationen antidepp o alkohol ihop....
Jag förstår att du vill dricka, vem vill inte de ibland, men se då till att NGN vet hur det ligger till OM I FALL ATT ngt händer....
Ta hand om dig!
KRAM!!!
www.fass.se/LIF/produktfakta/fakta_lakare_artikel.jsp
"Överraskande rus och förvirringsreaktioner med amnesi har beskrivits vid kombinationen av bensodiazepiner respektive antidepressiva med alkohol. "
ett exempel ur texten. Risken att du drabbas i början av behandling (vilket du är efter 3 veckor) är också för att kroppen inte hunnit vänja sig vid det du tillför och eftersom det trots allt är en medicin som påverkar i hjärnan bör du vara försiktig.
Har du ätit medicinen bara i 3 veckor så tycker jag att du ska avstå alkohol helt. Man blir oftast sämre den första månaden som man äter medicinen och alkoholen kan förstärka det. Dvs. du kan börja må väldigt dåligt.