blutsaft istället för järntabletter ?
Kan man ta blutsaft istället för järntabletterna ?
Någons om provat och hur mkt ska man dricka om det ska täcka behovet. Jag ska ta 1 Niferex om dagen..men blir så himla hård i magen av dom.
Kan man ta blutsaft istället för järntabletterna ?
Någons om provat och hur mkt ska man dricka om det ska täcka behovet. Jag ska ta 1 Niferex om dagen..men blir så himla hård i magen av dom.
Jag fick gå över till Blutsaft som sista rekommendation av min BM, eftersom magen inte funkade alls med järntabletterna.
ja blutsaft är skit bra
jag tog det ...dyrt men mkt bra!! det ska väl vara en kork på flaskan som man fyller upp ...å tar en gång om dagen! minns inte riktigt över 1 år sedan jag drack et
a blutsaft har jag tagit å värderna ser utmärkt ut!
det finns en billigare och lika bra som heter järnsaft brukar kost ung hälften
Hur mycket kostar blutsaften ungefär och hur länge räcker den ?
Finns både järnsaft och blutsaft att köpa på vanlig affär eller är det hälsokost som gäller ?
Runt hundra spänn men den är värd pengarna och räcker länge
Ja dricker flytande järn som ja köpt på Coop. Från Active Care, den kostar 79kr. Smakar svartvinbär, så den e god!
Måste oxå rekomendera blutsaften!! :) visst är den lite dyr men jag har inte alls haft några problem med magen o mina värden är jättebra! Helt klart värd pengarna!!
Jag fick ett SUPERTIPS av en barnmorska -
NÄSSEL EXTRAKT!
Helt enkelt koncentrerade nässlor på flaska. Ha 10 droppar i ett glas vatten/juice på morgonen så täcker du järnbehovet och får inga problem med magen! Finns att köpa på hälsokost.