• cooki

Ikea BESTÅ

Är det nån som har Ikeas bestå och vill visa bild på det? Nån som har den tillsammans med en "vanlig" tv, alltså inte plattv.

• Svar på tråden Ikea BESTÅ
  • Jezzika

jag har, fast platt-tv ovanför på väggen. Den är ju inte så djup, funkar det med vanlig tv på tror du?

• Maj bebis 07

Hej cooki,

Jag har två möbler hemma av IKEAs BESTÅ. Vi har en vägghängd sideboard och en tv-bänk. Vi köpte också en ek bänkskiva på Bauhaus och la på tv- bänken.

Bilder finns i mitt galleri. Tyvärr är bilden på tv-bänken jättesuddig, men man ser ju ungefär hur det ser ut. Vi har platt TV men tror vår gamla "tjock-TV" hade fått plats utan problem.

Tycker BESTÅ är supersmart, snyggt och prisvärt!

• cooki

Tanken är ju att vi så småningom ska köpa platt-tv, men jag vill köpa ny tv-bänk nu. Vill få bort alla dvdskivor och allt som syns.

maj bebis: Jättefint! Är det i hallen också bestå? Så skulle vi kunna ha i vardagsrummet, har en vägg på fyra meter som är tom. Nu vet jag hur jag kan göra!

• Maj bebis 07

Ja hall möbeln är också BESTÅ. Vi tittade på liknande möbler på andra olika ställen men den här kostade bara en bråkdel av samma variant från tex BoConcept. IKEA rules!

Sideboarden gör sig jättebra i ett vardagsrum också! Man kan ha tavlor, blommor, lampa eller en liten hylla ovanför, allt passar.

Jag ville egentligen också slippa se ALLT som man brukar ha i TV-bänken men sambon ville gärna ha sin stereo synlig... så vi kom överens om att ha den bakom glas och filmer mm bakom de vita dörrarna. Det är ju det som är fördelen med BESTÅ, att man kan välja precis hur man vill ha det.

• cooki

Precis! Nu har vi en lackhylla i ek och det ser så stökigt ut + att alla dvd inte får plats så de ligger på golvet under. Jättefint...

Hur mycket fick ni ge för allt?

• Maj bebis 07

Oj nu vet jag inte exakt men jag tror det landade på ca 1500:- för TV-bänken. Sen tillkom ekbänkskivan som kostade 800:-. Vi fick ju såga till den så den passade och då gjorde vi också låga ekben samtidigt så man kan komma åt för städning lite lättare. (Tyckte inte benen som fanns på IKEA var så fina.)

Sideboarden kostade ca 1600:-.

På IKEAs hemsida finns alla delar på bild med priser men det är lite svårt att veta måtten hur man vill ha det. Vi bestämde oss på plats i butiken.

• cooki

ok, tack!
    Måste övertala sambon nu med, sen får vi ta oss till ikea snart.

• La lune

Hej vi har en vanlig BESTÅ-hylla som tv-bänk med små ben + vita dörrar B:120cm D:40 cm H:38cm. Kan lägga ut bilder, så hojta om du är intresserad!

Svar på tråden Ikea BESTÅ