• Hanna2004

en ärta i näsan - jajamensan!

Vi har haft ett Astrid Lindgren Ögonblick!
    Sonen på två år stoppade resolut en ärta i näsan vid middagen igår och visade sen upp näsan med ett nasalt "Ärta Näsa".

Jaha du sa den ömma fadern och tog honom till doktorn efter att vi misslyckats på egen hand.

Jag blir full i skratt bara jag tänker på det men samtidigt hur länge kan man gå med en ärta i näsan utan elände? : )
    Att ha barn är det roligaste jag varit med om!

• Svar på tråden en ärta i näsan - jajamensan!
  • etanol

*skrattar*
    Visst är det kul?!

• salcin13
    ja det är för härligt Min systerdotter fick åka till doktorn efter att ha stoppat upp kalaspuffar i näsan

Barns motto måste vara"kan man så skall man"
  • Lindblomman

De är för underbara de små liven!

Salcin13
    Det mottot är mycket bra, stämmer precis!

• malachis mamma
    min pojke på 2,5 år fick upp russin i näsan i helgen! Han lyckades till sist fräsa ut det! han såg mycket förvånad ut själv

kalaspuffar!
  • etanol

En pärla i näsan här!!! Kom ut efter en natts nysande!

• Vombell

Min dotter som är 4 hade en Lisabeth-pärla (Madicken) i näsan för ett tag sedan.

Vill tipsa alla som läser denna tråd om "Föräldrakyssen" som vi då fick lära oss av vår entusiastiske läkare.

Barnet lägger sig ner. Föräldern håller för näsborren som är tom på ärtor/pärlor. Föräldern sätter sin mun över barnets så det blir tätt, som om ni skulle kyssas. En snabb och relativt hårt blåsning från föräldern gör att pärlan/ärtan flyger ut ur näsborren. Fungerade på första försöket och då var pärlan ändå långt inne eftersom hon försökt ta ut den själv vilket resulterade i att den kom längre och längre in.. Rann också en del blod.

• etanol

Smart! Nåt att tänka på tills grabben får för sig att stoppa upp nåt i snoken!!!

• Hanna2004

Vi försökte att blåsa, läs en tafflig Föräldrakyss, men det gick inte. Kanske en kokt ärta är för mjuk?

Barn motto 2 ? Har jag aldrig gjort förut, varför inte pröva?

• Vombell

När jag frågade min dotter VARFÖR hon hade stoppat upp en pärla i näsan svarade hon att hon blundade så hon såg inte vad hon gjorde...

Barn motto 3: Det jag inte ser kan jag inte rå för?

• elisae

Vi har också besökt Ks för en ärta i näsan!

• LeWi

Min äldsta såg på Madicken varje dag i en vecka - sen stoppade hon upp en sten i näsan...
    Försökte få ut den men det var sent (hon berättade det i förbigående precis när hon skulle somna). Morgonen efter satte vi henne i badet - 5 min å så *plink* var den ute!

Fast det är klart, den var ju ganska mycket mindre än en ärta...

Kalaspuffar... det skulle nog funkat bra i badet - de smälter ju!

• Hanna2004

Nu har jag serverat ärtor igen och japp, han har fattat att näsan inte var så bra ide. Inte näsa, här! Säger han och petar i munnen!

• det barn ser det lär dem sig

Hahaahahah vad rolig det låter:)) ärta i näsan!
    Min son svalde en sådan liten kula den mindre varianten, Jag fick världens panik och höll på och dö men den kom med posten dan efter inlindat i blöjan:))) ett minne att tvätta och spara kanske:)))

Svar på tråden en ärta i näsan - jajamensan!