• Anonym (pinsamt)

hemorrojder

vill vara anonym för jag tycker det e pinsamt.

jag tror jag fått eller håller på få detta, är som en lite knöl i rumpan som svider lite.
    skall jag vänta och se om det försvinner? eller finns det nått att köpa mot detta?`vad kostar det, hur funkar det?

är gravid i v26.
    är det vanligt?

• Svar på tråden hemorrojder
  • Hattifnattan

Silonsalva funkar bra. Fick oxå hemorrojder under graviditeten. Salvan finns att köpa receptfritt, funkar sedan till bebisens röda stjärt!

• Anonym (pinsamt)

hur tar man sådan salva då? skall man stoppa upp den, eller kleta på? om det inte är det, är det farligt att ta de då?

• Anonym (Jag med..)

Hej!

Borja behandla direkt - vanta inte tills det blir varre! Det finns receptfria preparat pa Apoteket, bade salva och stolpiller.
    Det ar vanligt under graviditeten och kan gora ordentligt ont.
    Tank pa att halla magen igang, ror pa dig, sitt inte pa huk och "anstrang dig" inte for mycket nar du ar pa toa!

Lycka till!

• Anonym (Jag med..)

Hej!

Borja behandla direkt - vanta inte tills det blir varre! Det finns receptfria preparat pa Apoteket, bade salva och stolpiller.
    Det ar vanligt under graviditeten och kan gora ordentligt ont.
    Tank pa att halla magen igang, ror pa dig, sitt inte pa huk och "anstrang dig" inte for mycket nar du ar pa toa!

Lycka till!

• Anonym (pinsamt)

Jag tycker det är så pinsamt.. kanske det inte är.. sen e apoteket så litet här här också så man måste fråga efter det man vill ha..
    Vad kostar sådan salva, får pengar på fredag.

• Anonym (ssk)

hej du ska köpa supp alcksanal + salvan finns på apoteket.

• Anonym (ssk)

salvan kostar ca 50 kr och suppen 50 kr

• Anonym (ssk)

alckosanal, stava fel

• Anonym

Drick mycket vatten. Var noga med att tvätta rent. Se till att du inte är förstoppad!
    Det finns stolpiller på apoteket. Xyloproct heter dom nog tror jag. Det är jättevanligt med hemorrojder så apotekspersonalen kommer inte bry sig om att du köper. Folk köper varje dag.

• Anonym (pinsamt)

"Silon tvättas enklast bort med fet olja t ex barnolja.Annan dosering enligt läkares föreskrift."

står det på apoteker, försvinner itne salvan aoutomatiskt?

• Anonym (Jag med..)

Kan du inte skicka ner din kille/sambo till Apoteket?? Det gjorde jag! :)

• Bebben

Xyloproct finns på Apoteket som både suppar och salva. Kanonbra att ha hemma när man är gravid. Skulle inte klara mig utan dem efter två graviditeter.

• Anonym (pinsamt)

nää det vågar jag inte.. men dom bör väl vara vana! känner nog igen mig där snart.. alltid där känns det som. och 50kr var inte farligt, så går dit sen när jag skall ut..
    men ska man tvätta bort salvan sen? och när?

• Bebben

Salvan sjunker in i huden och försvinner sen när du duschar. Sätt på salva morgon och kväll och även en stund innan du ska på toa, iallafall Xyloproct är bedövande.

Om man ska välja suppar eller salva beror på om man har inre eller yttre hemorrojder.

• Bebben

Ett annat tips är att bada varmt, en gammal huskur som är skön för baken.

• minnapinna

varken xyloproct salva eller suppar hjälpte på mig. tyvärr blev mina hemorrojder jag fick under graviditeten, "mycket" värre under förlossningen. dottern är 7 mån gammal och de är fortfarande kvar. hoppas det blir bättre för dig, TS!

• Anonym (pinsamt)

han aldrig till apoteket idag pga av snökaoset.. får åka dit i mrogon..

oj.. men om dom hinner försvinna innan förlossningen? hört att man typ kan ha det i en vecka..

• Bebben

Det är helt olika det där. Jag har haft under båda mina graviditeter men de har försvunnit efter ett tag efter behandling av Xyloproct, varma bad och utblandad krossad linfrö i vatten som jag druckit.

Däremot finns det de som har oturen att hemorrojderna inte försvinner eller så kan de uppstå i samband med förlossningen. Har en väninna som fick hemorrojder under förlossningen och de fick hon senare operera bort.

Så som sagt, det är olika. Men börja du med att behandla så märker du förbättring på nån dag. Om inte, kontakta läkare.

• Anonym (pinsamt)

okej tack för svaren

Svar på tråden hemorrojder