• Celice

Era tips för att "leka" med er hund inomhus

Idag är det SNÖSTORM där jag bor, hunden totalvägrar att gå mer än ut o kissa och in igen i detta vädret...Men vill ändå kunna stimulera honom så han inte sover bort hela dagen...

Vad brukar ni göra för inomhuslekar med era hundar?

Storken beräknas komma 070307
  • Svar på tråden Era tips för att "leka" med er hund inomhus
  • larssonsophie

Min kille brukar ligga på golvet o låta o så hoppar hundarna på han o slickar han i hela ansiktet men det gillar inte jag.. Eller så leker vi med dreas leksaker o så! Fat jag pälsade på mig o gick ut, hundarna blev överlyckliga av snön!! Kram

• Celice

Ja den leken brukar min sambo oxå leka..fast då ligger han under täcket i sängen o Alex ska försöka "ta" honom...men jag är inte så smidig just nu...när man är höggravid o allt...

Kul att dina hundar Gillar snö...ska kanske tvinga ut honom i allafall...kasta lite snöbollar!

• burret84

du kan ju gömma antingen en godsak elr en leksak som hunden kan leta efter.

• MaijaO

Tankenötter är bra. Det brukar få hundarna lugna och tillfreds.
    Ta favorit leksaken eller en godis, visa den för hunden och göm den sen under en plastbunke eller om hunden är en liten och inte för "brutal", innuti en dassrulle som du viker in kanterna på.

• Alexandra1983

* gömma godis under handdukar, burkar av olika slag.
    * godis i petflaska eller toarulle

Sen har vi aktiveringsleksaker här hemma som de får pyssla med. Sen kan man alltid träna hunden i vardagslydnad eller varför inte någon cirkuskonst

• Celice

Tack för alla bra tips...Nu ska de lekas...ska bara väcka han först..sömntutan sover..

• NizzY

göma godis funkar alltid och dra lek är ju hur skoj som helst pälsa på dig ordentligt och tvinga honom ut kanske funkar, när ni väl är ute är det säkert kul ändå..vi har samma problem, det snöar, regnar och blåser i malmö... har ni ingen hund kompis ni kan ringa så de springer av sig tillsamans, i kylan behöver de inte vara ute i 60min det räcker med halva tiden så slipper matte frysa ihjäl...lycka till !

• busfrönas mamma

-gömma godis i toarullar

-sätt hunden i ett rum, göm godis i ett annat rum, gärna på udda platser, så att hunden får nosa rätt på dem, sedan är det bara att se på när hunden nosar upp godiset

-lydnadsträning inomhus

-"kasta" täcket över hunden och så får hunden busa av sig och komma ut (vår hund älskade detta)

• Celice

Jag drog faktiskt ut honom i snön då jag var tvungen att köpa frimärke för att posta ett brev idag, så när jag släppte honom och kastade pinnar och snöbollar så tyckte han de va skitkul...nu springer han runder här för att bli torr!
    Men ska ta och gömma lite korv till honom nu...får se om han hittar något...

Svar på tråden Era tips för att "leka" med er hund inomhus