• Tinette

Salva till trampdynor

Behöver en bra salva till vå ena hund pga hon haltar pga snön och får sprickor

• Svar på tråden Salva till trampdynor
  • mizzfreestyler

jag brukar använda försvarets hudsalva som man köper på apoteket.
    Och smörja på tassarna efter min hund varit ute!

• 3 barnsmamman

Oj, går din hund på saltade gator.. Undvik det isf.
    Jag kanske verkligen är "ute å cyklar", men tror mig fått höra nogonstans att man kan använda olivolja.. Men JAG VET INTE om jag ska vara ärlig om det är ett gott råd..
    Har själv inga problem med min hunds trampdynor. Så jag har ingen större erfarenhet av det här. Men ville passa på att svara iaf. (ifall det ligger nåt i det)

• cabotine

det finns en salva hos de flesta djuraffärerna och det är en grön burk kommer tyvärr int på vad den heter men den är jätte bra mot torra och spruckna tassar

• missteddy

skärsälva finns hos alla djusaffärer tror tom ica kan ha det

• Cheera

Finns på zoo, en salva som är bra trampdynorna. Kommer inte ihåg vad den heter...jägarsalva??? Nånting sådant, om den finns kvar? Var flera år sedan jag köpte den, har inga djur kvar heller så den är kastad. Därför som jag inte kan kolla vad den heter. Men tror den hette nånting sådant.

• Komzi

Försvarets hudsalva tycker jag är bäst. Sen finns det nån annan, det är en grön burk o så står det "Fyra Ess" o "Hundsalva" på den, den är också bra!

• missteddy

den gröna bruken som ni talar om är nog skärsalvan som jag skrev tidigare om

• angelcry

Har haft samma problem med våran hund på grund av vägsaltLedsen
    Jag tvättade hans tassar när vi kom in men tillslut fick vi köpa salva på djuraffären och så fick han ha strumpa/sko på tassarna när vi gick ut. I år har vi som tur är inte haft dom problemen.

Amor vincit omnia = Kärleken övervinner allt
  • kiron

Jag har en grön burk från Fyra Ess som heter just TASS SALVA!
    Brukar klippa/trimma bort pälsen mellan trampdynorna så att snön inte fastnar o bildar isklumpar. Smörja innan man går ut med denna salva! Funkar super!

• TantLila

jag har en salva eller fett aja den heter jaga lätt kostar typ 50 kr glöm inte att torka tassarna när du kommerin så du får bort saltet. jag tycker jaga lätt är kanon har funkat jätte bra på min hund

Svar på tråden Salva till trampdynor