• Fjärilsvinge

Ex på Hundras som inte hårar???

Vilka hundraser rekomenderar ni som inte fäller så mkt hår?

• Svar på tråden Ex på Hundras som inte hårar???
  • Flisan79

Yorkshierterrier om du vill ha en liten hund

Kerry Blue terrier är allergivänlig och hårar inte alls. Mona föreldrar har en sån för att pappa är allärgisk.

Chinese crestet (naken hund)

• vackrastarflow

min hund fäller mindre än mig

west highland white terrier (westie)

• Saniis

Vår hund som är en Lhasa Apso, fäller i princip inget alls. Det kan dock fastna lite i borsten när jag borstar henne.

• Uncia

Lagotto ramagnolo om du vill ha en lite större.
    pudel finns ju i alla storlekar.

• Muckarn

Lakenois lagom stor vallhunds ras tillhör Belgisk vallhunds familjen.
    Allergi vänlig och bra bruksras om du skulle vilja stsa på det =)

Pudel
    Soft coated retriever
    west highland white terrier

• ninastumpan

allergivänliga hundar hårar inte om du inte klipper eller borstar. Annars strävhåiga hårar mindre.

?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Gravid Vecka 28 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • Knytets

Bichon frisé.
    Jättesöta små rackare
    Finns bilder i mitt galleri.

Dock väldig hårskötsel. Men har man tiden så är det den bästa rasen enligt mig

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • MosieSassa

Tibetansk terrier (är ingen terrier). Långhåriga, päls lossnar när man kammar. Kan klippas om de inte ska ställas ut. Helt underbar ras, har 3 st

• Angiie

Bichon frisé, om någon inte redan tipsat om det *S* jag har en sån, han hårar inte alls.. skillnad är det med min labrador.. ligger små tröjor av hår överallt:D

• Bergs Emma

Jag har en storpudel som inte hårar och är världens trevligaste hund!! En sån rekomenaderar jag!!

• Fruochmamma

Min Boxer hårar nästan inte alls ..

• Gnista

Nu har du fått många och mycket spretiga svar. Tänk på att kolla jättenoga vad hundrasen är avlad för. Det är tex jättestor skillnad på en puli (vallhund) och en soft coated weathen terrier (ska jaga skadedjur).
    Lycka till med ditt hundval

• Fjärilsvinge

Ja tusen tack för att ni svarat! Fanns många hundraser som man kunde välja på när det gäller och ha en som inte hårar så värst.

Svar på tråden Ex på Hundras som inte hårar???