• Amelia S

Didriksons vårjackor

Hej!

Är ute efter en vind-och vattentät vårjacka till sonen. Den ska helst gå att torka i torkskåp. Är Didriksons jackor vattentäta? Går de att torka i torkskåp? I vilken prisklass ligger de? Tycker Po.ps jackor är fina men de har ju ökat så i pris. De går ju inte heller att köra i torkskåpet och det är ju lite surt om personalen på förskolan skulle missa någon gång.

• Svar på tråden Didriksons vårjackor
  • Granbarr

Jag köpte en höstjacka på rean från Didrikson. Tycker dom gör kanonbra kläder!
    Kikar på lappen och alla "symboler" är överkryssade.
    Hur ser symbolen för torkskåp ut?

• Granbarr

Den är vattentät och vindtät förresten.
    400kr kostade denna innan rean. Jag betalade halva priset.
    Vet dock inte om jag köpte för liten storlek, så i slutändan kan det bli en dyr affär.

Har likadana överdragsbyxor till sonen också. Är sååå nöjda över dom, han använde dom i höstas.

• eeee

är det nån som vet när höst jackorna kommer in butik/hemsida?
    guppi säljer didrikssons jackor va? finns det fler som säljer dom?

• snart tre

Många Intersport-affärer gör det liksom en del andra sportaffärer

• väntar o längtar

Didriksons vårjackor är superfina och kanon i kvalitet. Kostar väl runt 400 kr och är vind och vattentäta.

Finns att köpa på TeamSportia, Coop och Intersport vad jag vet.

• Enterprise

H&´s Allvädersjacka med tillhörande byxor är jättebra. Vi har haft det till vår dotter och hon har varit torr även om det har regnat. H&M har även gummikläder, jag har inte testat dem, men hört gott om den.

Jag tror att jackan kostar ca 150 kr.

Vi har även Didriksson (vinterjacka) till henne och den är också jättebra. Det märket är lite dyrare i inköp.

• Vilmas Mamma

På Rusta finns fleecefodrade gummi & allväderskläder.

• Granbarr

Såg att i Linus och Lottas katalog hade dom ett regn och vindställ från Didrikson. Vet dock inte hur pass tjock/tunn dom är. Fyra olika färger.
    Hade även galonställ från Didrikson där så det är nog inte galonstuk på dom iaf.

• quinn

Jag brukar köpa hm:s allvädersbyxa som extra, de brukar hålla lika tätt som exempelvis pop. Men de har ingen reflex och saknar fickor. Dessutom är de fordade med ett tunt t-shirt material (bomull) vilket gör att de kan vara lite svårare att få på än sådana överdragsbyxor som är fodrade med nylon.

Men ett bra tips är att köpa överdragsbyxa från hm (allvädersbyxa) och lägga de pengar man sparat på en pop skaljacka eller didriksson (har inte provat didriksson men ska nog göra det nästa år)

• quinn

Glömde, det går inte att köra hm,s i torkskåp heller, svårt med kläder som ska ha vind och vattenavisande funktion.

• 03och05

Jag tycker deras jackor är konstiga i storleken. Har en 80 till sonen som är förliten runt midjan men alldeles för stor i ärmarna. De passa i armlängd till min 3-åring men går inte att knäppa på min 1-åring. Oskyldig

• Amelia S

Det finns en jacka från Nanook som får köras i torkskåp, men den kostar 895:-. Reima har en vindoverall som får köras i torkskåp men jag har inte sett någon jacka.

Svar på tråden Didriksons vårjackor